کد خبر 204538
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور:

طرح مولدسازی ظرفیت مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی است

طرح مولدسازی ظرفیت مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی است

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طرح مولدسازی مدارس و املاک مازاد آموزش و پرورش مورد توجه است و اجرای این طرح ظرفیت مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ حمیدرضا خان محمدی روز سه شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: آنچه در حوزه مولدسازی توسط سران قوا انجام شد، اقدامی قانونی است و در آموزش و پرورش هم رعایت می شود.

وی تصریح کرد: در این مولدسازی برای ۲ دستگاه وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استثنا قائل شدند که صد در صد فایده آن باید دوباره در حوزه ساخت و ساز کار شود؛ یعنی حق نداریم که هزینه‌های جاری را با این کار پیش ببریم.

در جلسه هیات عالی مولدسازی دارایی‌های دولت که در روز پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ۵۲۰ فقره از املاک آموزش و پرورش در مسیر مولدسازی و ارزش افزایی قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد تا دارایی‌های مدنظر پس از طی مراحل قانونی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام با اولویت طرح‌های خیرساز استفاده شود تا خیرین مدرسه ساز که از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

رییس سازمان نوسازی مدارس اعتبارات محرومیت زدایی را از دیگر ظرفیت های توسعه زیرساخت های آموزشی دانست و افزود: تخصیص این اعتبارات به استان ها، وضعیت فضاهای آموزشی را بهتر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مشارکت خیران و عمل به مسوولیت اجتماعی از دیگر ظرفیت های تقویت اعتبارات آموزش و پرورش محسوب می شود که روز به روز مشارکت این گروه‌ها در امر مدرسه‌سازی بیشتر می‌شود.

معاون وزیر آموزرش و پرورش عنوان کرد: همچنین شاداب سازی مدارس با مشارکت خود دانش آموزان نیز در قالب طرح موسوم به "شهید عجمیان" پیگیری می شود و این طرح موجی از امید را به جامعه دانش آموزی کشور تزریق خواهد کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که صنایع بزرگ زیادی در خراسان شمالی وجود ندارد در بخش آموزش و پرورش نیز از ظرفیت این صنایع استفاده نشده است و ضرورت دارد تا محرومیت زدایی و تقویت و تحکیم اعتبارات آموزش و پرورش از راه‌های مختلف اقدام شود.

استاندار خراسان‌شمالی خواستار رفع مشکلات زیرساختی آموزش‌وپرورش شد

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار گفت: علاوه بر کمبود فضای آموزشی باید به تجهیز فضاهای موجود از جمله کتابخانه‌های مدارس، آزمایشگاه‌ و نمازخانه نیز توجه شود.

محمدرضا حسین نژاد تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ۳۰ هزار خانوار عشایر است که از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دام زنده نگهداری می کنند، اما هنوز سهم استان از مدارس عشایری معلوم نیست و این مورد هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش به آسیب شناسی گروه های جهادی از مدارس مناطق محروم اشاره کرد و افزود: اهمیت شورای آموزش و پرورش از شورای تامین بیشتر است و تقویت آموزش و پرورش و زیرساخت‌های آموزشی درخواست جدی ماست.

معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس امروز(سه شنبه) در سفر یکروزه خود به خراسان شمالی ۲ طرح آموزشی را افتتاح می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha