کد خبر 207568
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

رییس شورای آبنیک در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

پرونده تبدیل وضعیت مدارس روستاهای رودبار قصران در پیچ و خم امور اداری!

پرونده تبدیل وضعیت مدارس روستاهای رودبار قصران در پیچ و خم امور اداری!

رییس شورای آبنیک با انتقاد نسبت به تعطیلی برخی از مدارس بخش رودبار قصران گفت: این مدارس سال ها پیش توسط نیاکان ما با هدف ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد اما طی چند سال اخیر تعطیل و متروکه شده است.

سعید آبنیکی رییس شورای آبنیک و عضو شورای بخش رودبار قصران با انتقاد نسبت به تعطیلی تعدادی از مدارس روستاهای این بخش توسط وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: حدود سه الی چهار مدرسه از روستاهای بخش رودبار قصران از جمله روستای آبنیک، 15 سال است به علت کمبود دانش آموز به طور کامل تعطیل و بسته شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی این مدارس در روستاها به یکی از دغدغه های حیاتی اهالی این منطقه تبدیل شده است، مطرح کرد: این مدارس طی سالیان گذشته توسط نیاکان ما، با هدف ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد اما طی چند سال اخیر به علت کمبود دانش آموز تعطیل و متروکه شده است.

رییس شورای آبنیک با اشاره به اینکه به طور طبیعی هر بنایی که سال ها مورد کم توجهی و بی توجهی قرار بگیرد به مرور متروکه و مخروبه می شود، تصریح کرد: از هشت الی نه پیش نامه نگاری ما از سوی شورا با هدف گشایش این مدارس و تبدیل آن به اماکن ارائه دهنده خدمات فرهنگی و اجتماعی آغاز شده و با وجود کسب رضایت استاندار تهران و فرماندار شمیرانات تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

عضو شورای بخش رودبار قصران اشاره کرد: پیشتر با ارسال نامه ای به روسای آموزش و پرورش رودبار قصران درخواست خود را مطرح کرده و خواستاری واگذاری یا اجاره این مدارس به دهیاری ها یا شورای بخش شدیم اما تا کنون این درخواست ها بی نتیجه باقی مانده است.

آبنیکی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچگونه اماکن فرهنگی و اجتماعی در این مناطق وجود ندارد، تاکید کرد: بارها طی نامه ای درخواست کردیم آموزش و پرورش تا زمان بازگشایی کلاس های درس، این مدارس را به هر نحوی که مورد پذیرش مسئولان است در اختیار ما قرار دهد اما تاکنون هیچ اقدامی مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: حتی با پیگیری اعضای شورا، دستور رسیدگی به این پرونده توسط استاندار تهران در نهایت صادر و با هدف پیگیری و حصول نتیجه به مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شد.

رییس شورای آبنیک ادامه داد: در همین ارتباط نیز، پس از سفر مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به شمیرانات و تشکیل جلسه در شورای شهرستان ها، دستور پیگیری این موضوع به محمدرضا رسولی رئیس آموزش وپرورش منطقه 1 شهر تهران ارجاع داده شد اما پروسه به دلایل نامعلوم در همین مرحله متوقف شد و حتی با وجود پیگیری ها ممتد، پرونده همچنان بدون نتیجه باقی مانده است.

آبنیکی با اشاره به نقش اوقات فراغت در تکامل فردی و سلامت اجتماعی فرزندان تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و فرارسیدن فصل تابستان، وجود پایگاه هایی که به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی بپردازد در هر منطقه و محله ایی ضروریست. لذا امیدواریم با حمایت آموزش و پرورش و گشایش این مدارس، بتوانیم روزنه امید و شادی را در دل کودکان، نوجوانان و جوانان این روستاها ایجاد کنیم و بتوانیم پیش از رسیدن فصل زمستان از این مدارس بهره کافی را ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha