کد خبر 205113
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

استاندار کردستان: خیرین مدرسه‌ساز به سمت پروژه‌های اولویت‌دار سوق داده شوند

استاندار کردستان: خیرین مدرسه‌ساز به سمت پروژه‌های اولویت‌دار سوق داده شوند

استاندار کردستان گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در استان باید خیرین به سمت پروژه‌های اولویت دار در مناطق دارای نیاز سوق داده شوند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در این موضوع که فقر فضاهای آموزشی در استان وجود دارد هیچ تردیدی نیست، اما یکی از ضعف‌های موجود در این زمینه در اولویت بندی‌ پروژه‌ها است.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب، افراد خیر و نیکوکاری که می‌خواهند در امر خیر مدرسه‌سازی مشارکت کنند را براساس اولویت‌ها و نیاز موجود به سمت فضاهای آموزشی هدایت کنیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: این موضوع با دقت در شهرستان‌های مختلف استان و مناطق روستایی مورد توجه قرار گیرد و نیازهای اولیه و اولویت‌ها مشخص شود.

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی هنچنین می توانیم از ظرفیت مولدسازی نهایت استفاده را ببریم چرا که بسیاری از مدارس و آموزشگاه‌ها در بهترین نقاط قرار گرفته‌اند که کمیته مولدسازی می‌تواند پس از شناسایی، ارزش افزایی کند و از اعتبار آن برای ایجاد فضاهای آموزشی استفاده شود.

استاندار کردستان در ادامه اظهار کرد: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اقدامی مناسب برای جذب خیرین است، لذا باید مقدمات کار فراهم شده و هدفمند برگزار شود و در زمینه تامین اعتبار برای برگزاری ما نیز کمک خواهیم کرد.

وی همچنین به مشکل زمین احداث مدرسه اتیسم اشاره کرد و گفت: توافقات لازم در این زمینه با راه و شهرسازی انجام شود تا در صورت امکان زمین رایگان واگذار شود یا قیمت تعیین شده به حداقل ممکن تقلیل یابد.

زارعی کوشا به مساله اوقات فراغت نیز اشاره کرد و افزود: غنی سازی فراغت دانش‌آموزان مساله مهمی است و در حد یک طرح موضوع کفایت نمی‌کند بلکه باید تمام دستگاه ها همکاری داشته باشند و انتظار ما در این زمینه، تجمیع و هم‌افزایی و پرهیزاز موازی کاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha