کد خبر 203982
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

نماینده تربت جام در گفتگو با «حیات»؛

اولویت با دستگاه سولار است یا داروی جانبازان؟

اولویت با دستگاه سولار است یا داروی جانبازان؟

رحیمی جهان آبادی گفت: سازمان غذا و دارو در حال رایزنی برای رفع این مشکل و تسهیل واردات این داروهاست ولی متاسفانه باید تحریم ها را نیز در نظر بگیریم که شرایط را برای حل این معضل دشوار کرده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در رابطه با کمبود دارو به ویژه برای جانبازان گفت: متاسفانه در این رابطه با دو مشکل؛ کمبود منابع ارزی و تحریم ها در حوزه حمل و نقل و خرید کالا مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین کمبود ارز و تحریم ها بر روند تامین دارو خصوصا داروهای جانبازان عزیز و بیماری های صعب العلاج تاثیر گذاشته است.
مجلس کمبود دارو برای جانبازان را پیگیری می کند

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طی ماه های گذشته این موضوع را بارها و بارها از طریق کمیسیون های تخصصی به وزارت بهداشت منتقل کرده است، سازمان غذا و دارو در حال رایزنی برای رفع این مشکل و تسهیل واردات این داروهاست. در این رابطه نباید نقش منفی تحریم ها را نیز نادیده گرفت.
ضرورت تمرکز بیشتر وزارت بهداشت در حوزه دارو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: وزارت بهداشت باید تعجیل و تمرکز بیشتری در حوزه دارو داشته باشد زیرا موضوع دارو تفاوت زیادی با حوزه های دیگر دارد.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: صرفا بر اساس شنیده ها این موضوع به گوش ما رسیده است که در برخی حوزه های بهداشتی و زیبایی برای واردات دستگاه سولار، ارز تخصیص داده شده ولی جای سوال دارد که چرا برای تامین و واردات داروهای جانبازان ارزی اختصاص داده نمی شود! این نشان از ضعف دولت بوده و قابل بخشش هم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha