کد خبر 203316
۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

نماینده قزوین در مجلس در گفتگو با «حیات»:

شرایط واردات خودرو برای جانبازان باید تسهیل شود/ مجلس در کنار جانبازان و ایثارگران است

شرایط واردات خودرو برای جانبازان باید تسهیل شود/ مجلس در کنار جانبازان و ایثارگران است

سیاهکلی گفت: تامین خودرو برای جانبازان، در قبال ایثارگری هایشان در گذشته، کمک بسیار ناچیزی است،آنها فداکاری کردند که امروز این پست ها به ما رسیده است پس ما نیز باید از آنها حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ نمایندگان مجلس، در جلسه علنی روز شنبه ۱۳ اسفندماه سال گذشته ، امکان صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در سال ۱۴۰۲ را تصویب کردند  بر اساس این قانون؛ وزارت صمت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به جانبازان بالای ۵۰ درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی را ارائه نماید.

 از سوی دیگر؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان ۵۰ الی ۶۹درصد تا سقف ۲۵میلیون تومان، جانبازان ۳۵ الی ۴۹درصد تا سقف ۲۰میلیون تومان، جانبازان ۲۵ الی ۳۴درصد تا سقف ۱۵میلیون تومان و جانبازان دارای درصد از کارافتادگی کمتر از ۲۵درصد تا سقف ۱۰میلیون تومان از پرداخت سود بازرگانی به ازای ورود فقط یک دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مناسب‌سازی آن معاف شدند.

لطف الله سیاهکلی؛ نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: ما معتقد هستیم که جانبازان باید خودرو داشته باشند به ویژه جانبازان بالای ۵۰درصد باید خودروهای ویژه‌تر سوار شوند که هم کیفیت بالاتری داشته و متناسب با شرایط جسمی آنها باشند.

وی عنوان کرد: کیفیت خودروهای داخلی  بالا نیست بنابراین مجلس مصوب کرد تا این عزیزان نیز بتوانند خودروهای وارداتی سوار شوند و در شرایط فعلی وزارت صمت بایستی ورود کند تا جانبازان ما هرچه سریع تر بتوانند از این مصوبه بهره مند شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس در کنار جانبازان و ایثارگران است زیرا این عزیزان در زمان جنگ خدمات بسیاری برای کشور انجام دادند و برای دفاع از خاک میهن جان نثاری کرده و دچار نقص جسمی شدند.

وی افزود: این افراد سرمایه دار نیستند بلکه از قشر ضعیف جامعه هستند بنابراین باید توجه داشته باشیم که با کمترین هزینه به خودروی مورد نیاز برسند. خانواده های جانبازان، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند از تامین دارو گرفته تا جابه جایی و مسائلی از این قبیل. پس باید کمک کنیم تا کمی از این دردهایشان التیام یابد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: تامین خودرو برای جانبازان، در قبال ایثارگری هایشان در گذشته، کمک بسیار ناچیزی است، آنها فداکاری کردند که امروز این پست ها به ما رسیده است پس ما نیز باید از آنها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد فریسات IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    با سلام چه ضرری داره برای شما که ده سالی یک بار مجوز ورود یک دستگاه خودرو بدون گمرگی را صادر کنید. بجز..........