کد خبر 203658
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «حیات»:

کمبود تامین دارو برای جانبازان/ کوتاهی بانک مرکزی در تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان به صنعت دارو

کمبود تامین دارو برای جانبازان/ کوتاهی بانک مرکزی در تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان به صنعت دارو

ابراهیمی گفت: کمیسیون بهداشت مجلس بارها به مسئولین حوزه دارویی هشدار داده که اگر شرایط در تامین دارو به ویژه در خصوص داروهای جانبازان بهبود نیابد، باید منتظر وضعیت بحرانی بود.

یحیی ابراهیمی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ با اشاره به کمبود بیش از ۵۰۰ قلم دارو در سطح کشور گفت: کمبود دارو در حوزه جانبازان یک چالش جدی است که می بایست برای رفع آن بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیق و عملیاتی داشته باشند.

وی عنوان کرد: کمیسیون بهداشت مجلس بارها به مسئولین این حوزه هشدار داده که اگر شرایط بدین شکل پیش برود به ویژه در خصوص تامین داروهای جانبازان وضعیت دشوار خواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه یک تعبیر بد در جامعه وجود دارد که مردم فکر می کنند همه چیز برای ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهداست ولی بنده به عنوان پزشکی که سالها در خدمت جانبازان عزیز بودم، میدانم که آنها مشکلات جدی دارند و بسیاری از آنها مشکلات جسمانی شان تشدید شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر که ارز آزاد شده واردات داروهای خارجی بسیار کم شده است. با توجه به مشکلات پولی و مالی موجود، تولیدات داخلی نیز کاهش پیدا کرده که در این حوزه نیاز به حمایت بیش از پیش سیستم بانکی در این حوزه هستیم.

وی افزود: تولید داروی داخلی شرایط خاصی را می طلبد زیرا برای صنعت دارو باید ماده اولیه وارد شود. قیمت دارو نسبت به هزینه های تولید بسیار کمتر است بنابراین برای تولیدکننده صرف نمیکند که تولید کند.

ابراهیمی گفت: قرار بر این بود که بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان پول در اختیار صنعت دارو قرار دهد تا تولیدکنندگان بتوانند از وام تبصره ای استفاده کنند که متاسفانه به هیچ یک از این تعهدات عمل نشد و روز به روز با کمبود دارو مواجه شدیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: مجلس وظیفه دارد نگاه واقع بینانه ای نسبت به وضعیت بنیادشهید داشته باشد و بیمارستان های زیرنظر بنیاد شهید نباید با تعرفه های آزاد محاسبه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha