کد خبر 204030
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

مرحبا در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

همراهی مجلس در کنار پیگیری فراکسیون شاهد برای حل مشکلات دارویی جانبازان

همراهی مجلس در کنار پیگیری فراکسیون شاهد  برای حل مشکلات دارویی جانبازان

سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس با اشاره به اینکه رفع مشکلات دارویی برای جانبازان شیمیایی، تنفسی و... از وظایف دولت است و باید تلاشش را برای به خطر نیفتادن بیشتر، سلامت از دست رفته آنان کند، گفت: فراکسیون ایثارگران و مجلس شورای اسلامی در این زمینه برنامه‌ریزی برای پیگیری حل این مشکل خواهد داشت و فراکسیون شاهد نیز تصمیم دارد، در این حوزه ورود کند.

غلامرضا مرحبا سخنگوی فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به مشکلات جسمی و روحی برخی از جانبازان و خانواده‌های شهدا گفت: کمبود دارو نیاز مهمی برای کشور است، اما برخی از مردم به داروهای اساسی برای حیاتشان نیازمندند که در حال حاضر یا وجود ندارد یا با قیمت چشمگیری که در توان فرد نیست در بازار خرید و فروش می‌شود.

وی در ادامه افزود: در کشور ما هنوز افرادی هستند که آثار بمب‌های شیمیایی در جسمشان مشهود است که تنفسشان را به شماره می‌اندازد و همچنین جانبازان شیمیایی، قطع نخاع و یا اعصاب و روانی هستند که تنشان با زخم جبهه‌ها همراه ست و این زخم مداوا نمی‌شود، بلکه دارو آن را تسکین می‌دهد. لذا وزارت بهداشت و دولت در این زمینه مسئول هستند چرا که سلامتی و تنفس مردم در گرو تلاش و حمایت مضاعف آنهاست.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط مالی حاکم بر  کشور  و تورم موجود، داروسازانی که باید مواد اولیه برخی از داروهای خاص خود را وارد کنند، با مشکلات عدیده‌ای همراه هستند که این، نیاز به حمایت‌های بیشتر دولت و وزارت بهداشت دارد. از این رو دولت و وزیر بهداشت با همراهی مجلس باید، عزمشان را برای رفع مشکلاتی که جان مردم را به خطر می اندازد، جزم کنند.

سخنگو فراکسیون شاهد گفت: کمیسیون بهداشت و درمان در حوزه دارو و دریافت دارو به صورت تخصصی در حال پیگیری است. لازم به ذکر است که هیچ مشکل قانونی بر سر راه دولت و وزارت بهداشت وجود ندارد و مجلس نیز در بعد نظارت، مسئولیت خود را به درستی انجام خواهد داد و اگر دستگاه‌های مربوطه، جایی با مشکل قانونی روبرو شدند، مجلس سریعا برای رفع آن اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت. لذا رفع مشکلات دارویی برای جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، تنفسی و... از وظایف دولت است که باید تلاشش را برای به خطر نیفتادن بیشتر، سلامت از دست رفته آنان کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: افرادی که برای دفاع از کشور دچار آسیب‌های جدی شدند امروز نیاز به دریافت خدمات درمانی بیشتری دارند، لذا باید توجه داشته باشیم که تجهیزات و داروهای مورد نیاز آنان را فراهم نماییم. براین اساس فراکسیون ایثارگران و مجلس شورای اسلامی در این زمینه برنامه ریزی برای پیگیری حل این مشکل خواهد داشت و فراکسیون شاهد نیز تصمیم دارد، در این حوزه ورود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha