کد خبر 203784
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

وجود ۲۹۷ دهیاری فعال در سمنان/ بهره گیری از جهاددانشگاهی در آموزش روستاییان

وجود ۲۹۷ دهیاری فعال در سمنان/ بهره گیری از جهاددانشگاهی در آموزش روستاییان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از آمادگی این اداره کل برای همکاری با جهاددانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۹۷ دهیاری فعال در سطح استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ معصومه ابراهیمی ۸ خردادماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به تعدد دهیاری های فعال در سطح استان اظهار کرد: دهیاری های استان ظرفیت خوبی برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه های آموزشی اضافه کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برای آموزش روستاییان در بخش های مختلف هدفگذاری کرده و تلاش می شود در این حوزه از پتانسیل جهاددانشگاهی در استان استفاده شود.

وی از سهم سه درصدی آموزش های تخصصی از بودجه جاری این اداره کل خبر داد و افزود: تاکنون در حوزه های روستایی کمتر به افکارسنجی و بهره گیری از داده های آن در برنامه ریزی ها استفاده شده و لذا استفاده از ظرفیت مرکز افکارسنجی ایسپای جهاددانشگاهی در این حوزه ها می تواند راهگشا باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان به پیشینه درخشان جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه اشاره و تصریح کرد: دفتر روستایی استانداری آمادگی دارد در حوزه های مختلف و از جمله در حوزه آموزش روستایی از توانمندی های جهاددانشگاهی بهره مند شود.

ابراهیمی به بهره مندی جهاددانشگاهی استان از یک آزمایشگاه موادمعدنی و مصالح ساختمانی پرداخت و اظهار کرد: در همین راستا تلاش می شود که این ظرفیت به دهیاری های فعال در استان معرفی شود تا بتوانند از این ظرفیت نیز بهره بیشتری ببرند.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و ماموریت های جهاددانشگاهی استان گفت: با توجه به توانمندی های بالای جهاددانشگاهی در سراسر کشور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این نهاد انقلابی، در برنامه توسعه هفتم ماموریت های مهمی در حوزه های مختلف به جهاددانشگاهی سپرده شده است.

وی از ورود جهاددانشگاهی استان سمنان به حوزه های فناورانه، دانش بنیان و پزشکی و...خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی استان در یک سال اخیر پروژه های متعددی در حوزه های دانش بنیان آغاز کرده که طرح ملی تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری که در سفر آتی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد، یکی از آنها است. همچنین طرح دانش بنیان: کود معدنی و مالچ طبیعی که به اصلاح بستر خاک در مناطق کویری کمک شایانی خواهد کرد از دیگر طرح های در دست اجرای جهاددانشگاهی در استان است.

منصفی راد با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سال ۱۳۷۲ تاکنون دستگاه متولی آموزش کارکنان دولت است افزود: جهاددانشگاهی در حوزه های آموزشی و پژوهشی می کوشد به عنوان بازوی اجرایی دولت به ارتقاء مهارتی و آگاهی بخشی نیروی انسانی دستگاه ها کمک کند.

وی با اشاره به مشارکت جهاددانشگاهی استان در طرح مشاغل خانگی از پوشش بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در قالب این طرح در استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد با همکاری دفتر روستایی و شوراهای استانداری این آموزش ها را به داخل مناطق روستایی ببرد تا روستاییان هم استانی که از توانمندی بالایی از این بخش برخوردارند از خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در این حوزه بهره بیشتری ببرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان به برنامه های این نهاد برای اجرای طرح غربالگری سرطان در استان پرداخت و گفت: آمادگی داریم که اجرای این طرح را از روستاهای استان آغاز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha