کد خبر 214977
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

پرداخت ۹۶ میلیارد تومان وام کم بهره به دهیاری های زنجان برای خرید ماشین آلات

پرداخت ۹۶ میلیارد تومان وام کم بهره به دهیاری های زنجان برای خرید ماشین آلات

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان از اختصاص ۹۶ میلیارد تومان وام کم بهره به دهیاری‌های این استان برای خرید ماشین آلات خبر داد و گفت: تا کنون ۲۱ دستگاه اعم از خودروهای سنگین و سبک از این محل برای دهیاری ها تامین شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ وجیه الله بیگدلی با بیان اینکه پرداخت این وام به ۴۷ دهیاری استان طی سال جاری تصویب شده است، افزود: تا کنون از محل پرداخت این وام ها ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، هفت دستگاه بیل بکهو، ۲ دستگاه تراکتور و ۲ دستگاه نیسان برای تجهیز دهیاری ها در سطح استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: این اقدام گامی مهم در جهت خودکفایی و ایجاد درآمدزایی برای دهیاری ها و ارتقا سطح خدمات رسانی آن ها به روستاییان است.

بیگدلی با بیان اینکه با تاسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، گفت همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقای درجه پیدا کردند که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین آلات به دهیاری ها یکی از عوامل تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی‌ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درجه بندی دهیاری های استان سال گذشته انجام شد و بر اساس آن اکنون ۷۸ دهیاری در استان واجد شرایط دریافت اعتبارات تملک دارایی‌ به عنوان دستگاه اجرایی هستند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: ابلاغ آیین‌نامه اجرایی استفاده دهیاری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی از اعتبارات تملک دارایی‌ها، گامی بلند در راستای توسعه روستایی و خدمات رسانی به روستاییان است که به همت و تدبیر دولت سیزدهم انجام می شود.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

استان زنجان ۹۲۵ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha