کد خبر 200131
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تشریح کرد:

رشد اقتصادی ۳۵ درصدی و اشتغال ۲۸۰۳ نفری با طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

رشد اقتصادی ۳۵ درصدی و اشتغال ۲۸۰۳ نفری با طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با ارائه آخرین نتایج مطالعات طرح ملی تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری گفت: میانگین رشد بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان و منطقه شهرستان مهدیشهر در افق ۳ ساله اجرای طرح، به ۳۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های حیات؛ علی منصفی راد در جلسه پیگیری طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر از مصوبات دور اول سفر رئیس جهوری از فعالیت بیش از ۱۰ نیروی انسانی تخصصی در قالب ۷ کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر خبر داد.

وی افزود: مطالعات پروژه ملی قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حوزه های ۷ گانه دامپروری، کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت، بازرگانی، فرهنگی و مهندسی ذیل کارگروه های تخصصی انجام شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از طرح ملی" قطب دامپروری مهدیشهر" به عنوان یک نقطه عطف در رشد و توسعه صنعت دامپروری در این استان نام برد و گفت: مطالعات این طرح در موضوعات تجهیز ایستگاه، مجتمع های دامپروری در حوزه دام سبک پرواری و دام سبک پربازده، مساحت مفید، میزان آب مورد نیاز و... انجام شده و امروز آخرین نتایج این مطالعات ارائه می شود.

منصفی راد ادامه داد: در این مطالعات، در مجموع ۶۴۵ پروژه در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با میزان اشتغال دو هزار و ۸۰۳ نفر برای تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری نیازسنجی و احصاء شده است.

وی همچنین تأکید کرد: مجموعاً ۳۶۴ پروژه در بخش کشاورزی با اشتغال دو هزار و ۹۷ نفر، ۷۴ پروژه با میزان اشتغال ۱۴۶ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت، و همچنین ۲۰۲ پروژه در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با میزان اشتغال ۵۶۰ نفر در طرح مطالعات قطب دامپروری پیش بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: زیر پروژه های بخش کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام و طیور، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صادرات محصولات کشاورزی و تشکل ها است، در بخش صمت نیز صنوف و خدمات و بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با دو زیر پروژه شامل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیازسنجی شده است.

منصفی راد اظهار کرد: مجموع اعتبارات لازم به منظور استقرار زیرساخت ها و پروژه های برنامه ریزی شده حدود ۳ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha