کد خبر 203761
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

رشیدی کوچی در گفتگو با «حیات»:

به دنبال تصویب معافیت مالیاتی واردات خودرو جانبازان 50 درصد به بالا هستیم

به دنبال تصویب معافیت مالیاتی واردات خودرو جانبازان 50 درصد به بالا هستیم

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب معافیت مالیاتی واردات خودرو جانبازان 50 درصد به بالا شد.

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: طبق قانون برنامه و بودجه سال 1402 وزارت صمت موظف است با همکاری بنیاد شهید اقدام به ارائه تسهیلات به جانبازان 50 درصد به بالا که در سنوات گذشته از تسهیلات واردات خودرو استفاده نکرده‌اند، اقدام کند. قرار گرفتن در روند دریافت این تسهیلات مستلزم ارائه معرفی نامه از سوی بنیاد شهید است.

وی با بیان اینکه ضعف قانون در ارائه تسهیلات واردات خودرو زمینه ساز نارضایتی جامعه ایثارگری شده است، اذعان داشت: با پیگیری بنیاد شهید، فراکسیون ایثارگران و فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی قرار شد تا در لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو، معافیت مالیاتی، گمرکی و همچنین تسهیل واردات خودرو برای اشخاص حقیقی اعمال گردد.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد شهید از حقوقی قانونی بهرمند است که متاسفانه یا به دلیل کمبود بودجه نمی توان خواسته‌های قانونی آنان را برآورده کرد، یا به دلیل جامع نبودن برخی قوانین نمی توان خدمات مناسبی را به آنان ارائه داد.

رشیدی کوچی اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار این هفته مجلس است. براین اساس طبق گزارش‌های داده شده از سوی فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس، معافیت مالیاتی واردات خودرو جانبازان در این لایحه نیز قرائت می‌شود که امیدواریم با توجه به حق قانونی این عزیزان و مشکلاتی که جانبازان 50 درصد به بالا دارند، بتوانیم اسباب آسایش را برایشان فراهم نماییم. 

وی در پایان اذعان داشت: موافقت خود را برای تصویب، معافیت جانبازان از حقوق گمرکی و محاسبه مالیاتی با نرخ صفر درصد اعلام می‌کنم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    0 0
    درود بر تو فرزند کوروش