کد خبر 202912
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

مواضع رئیس جمهور برای احقاق حق آبه هیرمند قدرتمندانه بود/ ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع حق ابه هیرمند

مواضع رئیس جمهور برای احقاق حق آبه هیرمند قدرتمندانه بود/ ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع حق ابه هیرمند

محمودوند با اشاره به صراحت بیان آیت الله رئیسی نسبت به مطالبات مردم سیستان بلوچستان برای احقاق حق آبه هیرمند گفت: موضع ایشان قدرتمندانه بوده که می بایست با پیگیری از طریق دیپلماسی بتوان آن را به نتیجه رساند.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: امروز حق آبه هیرمند از مطالبات مردم است که متاسفانه کشور افغانستان در دهه‌های اخیر نسبت به این مهم ملاحظات لازم را نداشته که لازم است دستگاه دیپلماسی برای رفع این مشکل به صورت اساسی و فعال‌تر عمل نمایند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حل مشکل حق آبه هیرمند از طریق وزارت خارجه، وزارت نیرو و دستگاه دیپلماسی کشور میسر خواهد بود اما از آنجایی که هر چند وقت یکبار به سراغ این موضوع رفته و بدون نتیجه آن را رها کرده‌ایم،هیچ‌گاه به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم. لذا با ورود ریاست جمهور برای مطالبه حق آبه هیرمند برای مردم مرزنشین و استان سیستان بلوچستان، لازم است که وزارت خارجه با قاطعیت و پیگیری کاملتری در این موضوع ورود کند.

وی در ادامه افزود: صراحت بیان آیت الله رئیسی نسبت به مطالبات مردم سیستان بلوچستان و مرز نشینان کشور برای احقاق حق آبه هیرمند، موضع قدرتمندی است که باید به نتیجه قطعی ختم شود. ارتباط دوستانه ما با کشورهای همسایه دلیلی برا عدم مطالبه‌گری ما نخواهد شد.

محمودوند با اشاره به اینکه ایران گزینه های زیادی برای اعمال فشار بر کشورهای که بخواهند حقوقمان را نادیده بگیرد در اختیار دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرت لاینفکی در منطقه برخوردار است، لذا گزینه‌های زیادی وجود دارد که بتوانیم از طریق آن اعمال فشار کنیم.اما باید به این نکته توجه داشت که امروز برهم زدن آرامش در منطقه به صلاح هیچ کشوری نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشور قدرتمندی است، تصریح کرد: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران فقط در شعار نیست بلکه اگر مروری بر بحران‌های منطقه‌ای در ادوار گذشته داشته باشیم، خواهیم دید که ایران در عمل قویترین نیروی نظامی، امنیتی و بازدارنده منطقه را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان دارد امروز جلسه‌ای را با حضور تمامی اعضای کمیسیون امنیت ملی برگزار و به بررسی موارد و گزینه‌های موجود برای حل مشکل حق آبه هیرمند اختصاص دهیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha