کد خبر 203603
۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

وحیدی در تذکر شفاهی؛

قاطعیت برخورد نظام دیپلماسی و نیروهای مسلح برای جلوگیری از تعدی به مرزهای کشور

قاطعیت برخورد نظام دیپلماسی و نیروهای مسلح برای جلوگیری از تعدی به مرزهای کشور

وحیدی با اشاره به تنشی که در مرز ایران و افغانستان ایجاد شده است، گفت: احتیاج به تدبیری درست از نظام دیپلماسی، مجموعه نیروهای مسلح و کمیسیون امنیت ملی برای قاطعیت برخورد، نسبت به دست درازی و به شهادت رساندن فرزندان دلیر ایران در مرز های کشور به ویژه برای کل نظام را خواستاریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمد وحیدی در نشست علنی یکشنبه 7 خرداد ماه، مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس یازدهم را باعث افتخار دانست و گفت: تنش روز گذشته در مرز افغانستان سبب شهادت دو مرزبان دلیر ایران زمین شد. این موضوع با دستور رئیس مجلس در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با توجه به رویکردی که در سطح کشور وجود دارد، با اتخاذ تدابیر ویژه، پاسخی قاطع در پیش خواهد داشت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجازه تعدی به مرزهایمان به ویژه مرز شرقی را به هیچ کشوری نخواهیم داد، گفت: برخی از همسایگان مهر و عطوفت ایرانیان را دیده اند و تصور می‌کنند، می‌توانند به مرزهای ما تعدی کنند یا سربازان ما را به شهادت برسانند، لذا نیاز است در نظام دیپلماسی، مجموعه نیروهای مسلح و کمیسیون امنیت ملی نسبت به این موضوع با قاطعیت برخورد شود تا این شرایط به تدبیر ویژه‌ای برای کل نظام تبدیل  و اجازه تکرار تهدید  و دست درازی در مرزهایمان به هیچ کشوری داده نشود.

وی با بیان اینکه حرف‌های نسنجیده و غیرمنطقی برخی حاکمان فعلی افغانستان مطرح است که به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود: برخورد قاطعانه نظام دیپلماسی و نیروهای مسلح و... سبب کوتاه نمودن دست درازی به خاک کشور خواهد شد.

وحیدی با اشاره به قسم هیأت رئیسه در مورد اداره مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی طرح‌ها و لوایحی که به صحن ارجاع می‌شود اعلام وصول و بررسی باید بر اساس اولویت‌های قانونی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha