کد خبر 248360
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰

عمویی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

ایران در عملیات وعده صادق، خطوط قرمز جدیدی را ترسیم کرد/ آشکار شدن ناکامی سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها + فیلم

ایران در عملیات وعده صادق، خطوط قرمز جدیدی را ترسیم کرد/ آشکار شدن ناکامی سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها + فیلم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در عملیات اخیر خطوط قرمز جدیدی را برای صهیونیست‌ها ترسیم کرد و همین که صهیونیست‌ها برای دست زدن به اقدامات متجاوزانه جدید علیه ایران از جانب آمریکایی‌ها با مشکل مواجه شدند، نشان‌دهنده این است که مجبورند این ضربه را تحمل کنند.

ابوالفضل عمویی، عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با حملات تلافی‌جویانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان به سرزمین‌های اشغالی گفت: عملیات وعده صادق که در تاریخ 26 فروردین ماه انجام شد یک عملیات کاملا ایرانی بود. چراکه ما تصمیم گرفتیم این عملیات را که در پاسخ به حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق انجام می‌شد را مستقیما از خاک سرزمین کشورمان ایران به انجام برسانیم.

وی افزود: شاید اگر مدل‌های دیگری را برای این اقدام درنظر می‌گرفیتم این بازدارندگی موثری که امروز شاهد آن ‌هستیم را شاهد نمی‌بودیم. چراکه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز از جانب ایران ضربات موثری دریافت کرده بود اما این برای اولین بار بود که ایران به صورت علنی از داخل سرزمین‌های خودش این اقدام را ترتیب می‌داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از اهداف این عملیات یادآور شد: هدف این عملیات درگیری گسترده، کشتار یا آسیب به مناطق شهری نبود بلکه هدف ما اقدام متناسب و قدرتمندانه و در عین‌حال کنترل شده بود. در این عملیات ما اولا می‌خواستیم نشان بدهیم که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابل توان موشکی و پهپادی ایران ناکام هستند؛ و ثانیا می‌خواستیم نشان بدهیم که توانایی مورد اصابت قرار دادن هر نقطه‌ای که اراده بکنیم را داریم.

وی ادامه داد: نقاطی که در این عملیات اراده کردیم تا مورد هدف قرار دهیم پایگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها در جولان و پایگاه هوایی آن‌ها در نقب بود که صهیونیست‌ها از این دو پایگاه در عملیات دمشق استفاده کرده بودند. خوشبختانه هردو هدف مذکور مورد اصابت قرار گرفت تا صهیونیست‌ها بدانند که از این پس نمی‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند.

عمویی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: به نظر من نمایش ورود پهپادها و موشک‌های ایرانی به آسمان سرزمین‌های اشغالی و ناکامی سامانه‌های پدافندی آن‌ها در مواجه با این تعداد از موشک و پهپاد درس روشنی در رابطه با نقاط ضعف این سامانه‌های پدافندی به دنیا ارائه شد و از ‌این‌رو توان بازدارندگی کشورمان بیش‌از پیش تقویت شد.

وی با اشاره به اینکه ایران خطوط قرمز جدیدی را برای صهیونیست‌ها ترسیم کرد، یادآور شد: همین که صهیونیست‌ها برای دست زدن به اقدامات متجاوزانه جدید علیه ایران از جانب آمریکایی‌ها با مشکل مواجه شدند، نشان‌دهنده این است که مجبورند این ضربه را تحمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: امروز همه ایرانیان از طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی می‌توانند احساس بکنند که کشورشان با اقتدار بالاتری در مقابل دشمنی‌ها ایستاده و امنیت ملی آن‌ها بهتر از قبل تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha