کد خبر 225172
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶

یادداشت/ بهاره بهرامی

۱۳ آبان ۱۴۰۲ را به یاد کودکان مظلوم فلسطین گرامی بداریم

۱۳ آبان ۱۴۰۲ را به یاد کودکان مظلوم فلسطین گرامی بداریم

امروز بار دیگر با دنیای اسلام هم نوا می شویم و با مشت های گره خورده به رژیم منحوس صهیونیستی یادآوری می کنیم که مسلمانان تا زمان نابودی این رژیم غاصب از پای نخواهند نشست.

حیات: با گذری بر تاریخ معاصر ایران در می یابیم که روز سیزدهم آبان ماه به دفعات و در مقاطع مختلف شاهد وقوع حوادث مهمی بوده است. هرساله در چنین روزی یادآور سه واقعه مهم در دل تاریخ معاصر ایران هستیم.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۴۳ به دستور  حاکم مستبد رژیم طاغوتی، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ که بعدها روز دانش‌آموز نام گرفت و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی که در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ رخ داد سه واقعه مهم و تاریخی ایران است که نمیتوانیم هیچکدام را نسبت به دیگری اولی‌تر بدانیم.

در حقیقت روز تاریخی سیزدهم آبان ماه، برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که به دل ها و قلوب مومنین  درس جسارت، استکبار ستیزی، شهادت و دلیری را آموزش داد. در چنین روزی دیوار ستم فرو ریخت. به باور مورخین این روز نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی است.

در روز ۱۳ آبان؛ دانش آموزان و دانشجویان انقلابی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و با از خودگذشتگی و فداکاری این مهم را در دل تاریخ زنده نگاه دارند. این نوجوانان و جوانان انقلابی ثابت کردند که می‌توان با توکل به خدا، وحدت و اتکا به نفس در مقابل هرگونه ظلم، سلطه و طاغوتی ایستادگی کرد.لذا این روز را مغتنم شمرده و سلام و درود خدا را نثار روان پاک تمامی شهدای دانش آموزی می کنیم که توانستند با صلابت مثال زدنی خود به حیات سیاسی مملو از خباثت آمریکا و شرکایشان پایان دهند.

این دانش آموزان توانستند با روحیه انقلابی و وطن دوستی خود به آمریکای خونخواه ثابت کنند که دشمن نمی تواند با جولان در خاک ایران به نقشه های شوم خود ادامه دهد. به باور این دانش آموزان هیچگاه حتی ذره ای از خاک مقدس ایران اسلامی به دشمن نخواهد رسید.

هرساله در چنین روزی یاد و نام این غیور مردان را گرامی میداریم و با مشت های گره کرده به دنیا ثابت میکنیم که ایران اسلامی محل جولان مستکبران جهان نیست. اما ۱۳ آبان ۱۴۰۲ متفاوت تر از هرسال دیگری است. در این روزها که جهانیان نظاره گر خون بازی نظام استکبار در باریکه غزه هستند، 13 آبان می تواند به نمادی دیگر از حق طلبی ، دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار تبدیل شود. 

امروز باید بار دیگر با دنیای اسلام هم نوا شویم و با هدف ممانعت از جنایت های صورت گرفته علیه مردم مظلوم فلسطین به رژیم کودک کش صهیونیستی یادآوری نماییم که مسلمانان خواهرانه و برادرانه پشت یکدیگر می ایستند و تا زمانی که این رژیم منحوس از روی صفحه کره زمین محو نشود کوتاه نمی آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha