کد خبر 249486
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

پاکدل در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید البرز مطرح کرد؛

معیشت و سالمندی از مباحث مهم جامعه ایثارگری است

معیشت و سالمندی از مباحث مهم جامعه ایثارگری است

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: معیشت و سالمندی از مباحث مهم جامعه ایثارگری است که با برنامه ریزی دقیق دراین زمینه درتلاش برای حل مشکلات هستیم .

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده ظرف مدت یک سال نسبت به بازنگری قوانین با هدف انطباق آن براساس نیازهای روز ایثارگران اقدام و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود .

وی بیان کرد: اکنون والدین شهدای گرانقدر در سنین سالمندی هستند بطوریکه ما ۶۴۹ هزار جانباز و ۶۱ هزار همسر شهید درقید حیات داریم که درسنین کهنسالی قرار دارند بطوریکه نیازهای این عزیزان با بقیه جامعه متفاوت است .

پاکدل میزان بودجه سالجاری بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور را ۹۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: قوانین تصویب شده با اعتبارات مطابقت ندارد چراکه براین اساس باید بنیاد شهید اعتبار ۲۲۰ همت را داشته باشد .

وی یاد آورشد: دربرخی جاها به دلیل پایین بودن به عزیزان ایثارگر خدمت شایسته نشده و در بحث ماده ۳۸ درتلاش هستیم تا معوقات پرداخت شود .

پاکدل گفت: دربحث مستمری والدین شهدا اقداماتی شده تا تامین معیشت این بزرگواران با مشکل کمی مواجه شود و دست اندرکاران امور بنیاد شهید و ایثارگران کمتر شرمنده آنان شود.

وی درادامه با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: روزگاری دارای کمترین تجهیزات نظامی بودیم و امروز صدها موشک و پهپاد به سمت اسراییل شلیک می شود که اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است.

وی یاد آورشد: بنیانگذار انقلاب اسلامی انقلابی را طراحی داشتند که بدون جنگ و ابزار نظامی به سایر کشورها صادر شده است .

سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: باید قدردان این جانفشانی ها بود و در راه حفظ و اعتلای نظامی اسلامی هرچه بیشتر گام برداشت .

دراین آیین از زحمات " سلیمان رستمیان " قدردانی و طی حکمی ازسوی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور" امیر حسین دانش کهن " به سمت سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha