کد خبر 223712
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

برنامه‌های ۱۳ آبان استان کردستان تشریح شد

برنامه‌های ۱۳ آبان استان کردستان تشریح شد

در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های ستاد بزرگداشت مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان استان کردستان، برنامه‌های این روز تشریح شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات صبح امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های ستاد بزرگداشت مراسم یوم‌الله 13 آبان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان مظلوم غزه اظهار داشت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی‌ نقطه عطفی در تاریخ این مرز و بوم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در روز 13 آبان سه حادثه مهم اتفاق افتاده است، افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفته و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که هر کدام تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط کشور را به نحوی تغییر داده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان 13 آبان امسال به دلیل اتفاقات اخیر غزه از اهمیت والایی برخوردار است، تصریح کرد: امیدوارم با هم‌افزایی دستگاه‌ها شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن این مراسم باشیم.

وی با ذکر اینکه برنامه‌های 13 آبان در دو حوزه تبیینی و میدانی و در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود، اذعان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان نوک پیکان هجمه دشمنان بوده و به همین خاطر باید با حضور اساتید در مدارس، حداکثر روشنگری صورت گیرد.

سادات با ابراز گله‌مندی از اینکه برخی از مدیران اصلا در برنامه‌ها حضور ندارند، اذعان داشت: نبود صوت ثابت نیز معضلی برای مراسمات شده که هرساله حضور گسترده مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزاری سرود انقلابی، زنگ‌ استکبارستیزی، پویش و تجمع دانش‌آموزان و یادواره‌های شهدا، تبلیغات محیطی و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا را جزو برنامه‌های پیش‌رو ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم از محل اعتبارات استانی، بودجه‌ای برای تولید محتوا و تهیه بسته‌های فرهنگی اختصاص یابد.

آمادگی آموزش‌وپرورش برای خلق حماسه در 13 آبان کردستان

هاشم ناظمی‌جلال، نیز در این جلسه با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به کردستان اظهار کرد: 86 پروژه آموزشی در استان به بهره‌برداری رسیده و جمعیت دانش‌آموزی از جایگاه 26به سوم کشوری رسیده است. تمام تلاشمان را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی به‌کار خواهیم گرفت.

وی خاطر نشان کرد: انجام کارهای آموزشی، فرهنگی و تبیینی در دستور کار بوده و آمادگی لازم برای حضور گسترده در مراسم 13 آبان را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با تأکید بر آمادگی برای اجرا و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم 13 آبان گفت: به همه مدارس شهرستان‌ها و مناطق اعلام شده که در این روز حضور گسترده و برنامه‌هایی را برای پاسداشت تسخیر لانه جاسوسی و دانش‌آموزانی که در این روز شهید شدند، انجام دهند.

نقاشی 100متری دانش‌آموزان سنندجی به‌مناسبت 13 آبان

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان نیز  از آمادگی برای برگزاری نقاشی 100متری در صورت تأمین تجهیزات در خیابان فردوسی سنندج به مناسبت 13 آبان خبر داد و  گفت: در این رویداد دانش‌آموزان مظلومیت کودکان غزه و دلنوشته‌های این عزیزان را در قالب نقاشی‌های زیبا خلق می‌کنند.

عبدالعلی اسفندیاری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج، جانشین فرمانده سپاه سنندج، میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد سنندج، سیف‌الله رضایی عضو شورای شهر سنندج، رحیمی کارشناس رسانه ارشاد کردستان، نماینده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان نیز در این جلسه به ارائه برنامه‌های حوزه کاری خود پرداختند و ضمن اعلام حضور گسترده در روز 13 آبان امسال، خواستار برگزاری برنامه‌های تبیینی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha