کد خبر 247211
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری دارو از سوی مجلس در سال جدید/ صادرات دارو رشد ۵۷ درصدی داشت

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری دارو از سوی مجلس در سال جدید/ صادرات دارو رشد ۵۷ درصدی داشت

رئیس سازمان غذا و دارو از رشد ۵۷ درصدی صادرات دارو در سال۱۴۰۲ خبر داد و گفت: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی و افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده‌های سلامت محور، از جمله برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در اولین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، در مورد برنامه های اختصاصی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی، افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده‌های سلامت محور و افزایش ارائه خدمات غیرحاکمیتی توسط مردم، از جمله برنامه‌های اختصاصی حوزه غذا و دارو، در تحقق شعار سال است.

وی در ادامه، کوتاه کردن زمان صدور پروانه کالاهای سلامت محور، برون سپاری امور غیر حاکمیتی سازمان به مردم (بخش خصوصی)، شفافیت فرآیندهای حوزه غذا و دارو، اصلاح باور عمومی درخصوص کیفیت کالاهای سلامت محور تولید داخل و تسهیل حضور مردم (شرکت‌های دانش‌بنیان) در تولید محصولات سلامتی را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه در سال جدید در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، دانست.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: پیش‌ بینی صادرات یک میلیارد دلاری دارو از سوی مجلس در سال جدید شده است. صادرات دارو از رشد 57 درصدی در سال گذشته برخوردار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha