کد خبر 245829
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

آخرین خبر از همکاری‌ بیمه‌ای ایران با کشورهای منطقه از زبان رئیس کل بیمه مرکزی

آخرین خبر از همکاری‌ بیمه‌ای ایران با کشورهای منطقه از زبان رئیس کل بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره رفت و آمد شرکت های بیمه ایرانی به کشورهای منطقه، آخرین اقدامات برای تاسیس شرکت های بیمه مشترک ایرانی با سایر کشورها را تشریح کرد.

علی استادهاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات با اشاره به انتقال تجربه بیمه‌های اروپایی به شرکت های بیمه ایرانی، گفت: با توجه به اینکه بحث تحریم کشور ما جدی است، شاید به طور کامل نتوانیم در این حیطه وارد شویم.

انتقال تجربه بیمه ای ایران به کشورهای دیگر و بالعکس

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در یک سال گذشته ارتباطاتی با کشورهای روسیه، سوریه، عمان، عراق، ارمنستان و... داشتیم و همان طور که شرکت های بیمه ای ما به این کشورها می روند و این ارتباطات را ایجاد می کنند، ما نیز داریم ظرفیتمان را ایجاد می کنیم که هم ما بتوانیم در بعضی جاها اطلاعات بیمه ای و تجربیات خودمان را در اختیار آنها قرار بدهیم و هم متقابلا جاهایی که کشورهای دیگر پیشرفت هایی را داشتند از تجربه آنها استفاده کنیم.

استادهاشمی با اشاره به دور زدن تحریم ها ازسوی شرکت های بیمه ای ایرانی گفت: نکته مهم این است که همان طور که صنایع دیگر تحریم ها را دور می زنند، ما نیز در صنعت بیمه هم این کار را انجام می دهیم.

بیمه ایران در سوریه!

رئیس کل بیمه مرکزی در تشریح این موضوع گفت: ما در تلاشیم شرکت های مشترکی را با کشورهای دیگر ایجاد کنیم؛ در برخی کشورها این شرکت های مشترک به اسم خود شرکت های بیمه ایران است همچون «بیمه ایران»، به طور مثال، در سوریه این شرکت مشترک راه اندازی شده است.

استادهاشمی ادامه داد: شرکت جنرال و شرکت اتکایی را نیز ایجاد کرده ایم.

موانع تاسیس شرکت های مشترک بیمه با کشورهای دیگر

رئیس کل بیمه مرکزی در مورد موانع تاسیس شرکت های مشترک بیمه با کشورهای دیگر، گفت: موانعی بر سر راه ما هست؛ ولی این موانع را سعی می کنیم حل کنیم یا با روش هایی که بقیه صنایع هم تحریم ها را دور می زنند، ما در کشورهای دیگر هم این کار را شروع کرده ایم و جلو می بریم.

استادهاشمی ادامه داد: به طور مثال، در حال حاضر تفاهم نامه ای را با روسیه منعقد کرده ایم و مجید تقی لو، معاونت اتکایی بیمه مرکزی پیش از نوروز ۱۴۰۳ در روسیه بودند و این مورد را پیگیری کردند.  

وی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه همکاری های مشترک بیمه مرکزی ایران و شرکت های بیمه در کشورهای دیگر به انتقال تجربه و تاسیس شرکت های مشترک خلاصه می شود؟ گفت: این همکاری ها هم برای انتقال تجربه و هم برای فعالیت است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha