کد خبر 239097
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

رئیس کل بیمه مرکزی: 

نسخ کاغذی از اسفندماه حذف می‌شود/ افشای اسامی ابربدهکاران بیمه‌ای 

نسخ کاغذی از اسفندماه حذف می‌شود/ افشای اسامی ابربدهکاران بیمه‌ای 

رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه هدف ما این است که همه این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود، گفت: نسخ کاغذی تا اسفندماه حذف خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علی استادهاشمی رئیس‌کل بیمه مرکزی امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در نشست خبری با اشاره به مساله نسخ الکترونیک گفت: مساله نسخ الکترونیک دو سال پیش کلید خورد و چند نهاد دولتی و خصوصی باید باهم همکاری کنند تا نسخ الکترونیک به نتیجه برسند؛ یک قسمت تمام مراکز درمانی کشور، قسمت دیگر وزارت بهداشت، قسمت دیگر بیمه‌گرهای پایه و بخشی بیمه‌گرهای تکمیلی هستند. 

وی افزود: قوانین مختلفی در این رابطه در بودجه آمده است. به طور خلاصه قرار بود وزارت بهداشت سامانه‌ای فراهم کند تا اطلاعات تمام مراکز درمانی به این سامانه بیاید و از سامانه دیتاس به بیمه‌گرهای پایه انتقال یابد تا در نهایت بیمه مرکزی آن را به شرکت‌های طرف قرارداد منتقل کند و پرداخت انجام شود. 

رئیس‌کل بیمه مرکزی ادامه داد: در تلاشیم در اسفندماه نسخ کاغذی حذف شود. 

ارسال ۲ ساعته کروکی آنلاین به بیمه مرکزی 

وی با اشاره به کروکی آنلاین در ادامه خاطرنشان کرد: هنگام بروز تصادفات، مدت دو ساعت زمان می‌برد تا زمانی که اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود و هدف ما این است که همه این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود تا دیگر نیازی به حضور مردم در بیمه نباشد.

استادهاشمی اضافه کرد: در بحث کروکی برخط بیمه برای تبلت‌ها و سرورها تامین مالی را انجام دادیم تا این امکانات اختیار پلیس راهور برسد. البته سال گذشته پلیس راهور بدون برخط شدن به‌صورت پایلوت روی تبلت‌ها این طرح را اجرا کرد اما از ۱۳ آذر امسال یعنی روز بیمه جریان داده به صورت آنلاین بین بیمه و پلیس راهور برقرار شد و اکنون با وارد کردن جزئیات، داده‌ها به‌صورت آنلاین در سیستم فراجا قرار می‌گیرد و به بیمه مرکزی منتقل می‌شود.

وی افزود: در آخرین جلسه مقرر شد کارگروهی بین بیمه و پلیس راهور تشکیل شود و به‌صورت هفتگی تمام اختلالات را بررسی کرده تا زمان حضور پلیس در زمان حادثه و ثبت اطلاعات کاهش پیدا کند. اکنون هنگام بروز تصادفات، مدت دو ساعت زمان می‌برد تا زمانی که اطلاعات به بیمه مرکزی منتقل شود. البته همچنان ممکن است مشکلات اینترنتی وجود داشته باشد اما ما در تلاش برای رفع مشکلات هستیم. هدف ما این است که همه این اقدامات به‌صورت آنلاین انجام شود تا دیگر نیازی به حضور مردم در بیمه نباشد.

 راننده محوری بیمه‌نامه به کجا رسید؟ 

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص موضوع بیمه‌نامه راننده‌محور نیز توضیح داد: در بحث راننده‌محوری، بیمه‌نامه باید بر اساس رفتار راننده تعریف شود، چون راننده پرخطر به بیمه صدمه بیشتری می‌زند. از این رو سامانه خود را در بیمه مرکزی تعریف کردیم؛ اما داده‌ها را باید از پلیس راهور دریافت کنیم. قرار شده بعد از اینکه کروکی برخط به نتیجه رسید که احتمالا تا پایان سال خواهد بود، موضوع راننده‌محوری را دنبال کنیم و سال آینده می‌توانیم استارت بزنیم.

وی با بیان اینکه در کل جامعه با موضوع فن‌آوری‌های جدید روبه‌رو هستیم؛ گفت: امروز موبایل ما فرآیندهای پیچیده ریاضی انجام می‌شود و کل جامعه جهانی به سمت فن‌آوری‌ اطلاعات حرکت می‌کند. البته صنعت بیمه مقداری کند وارد این موضوع شده است. اکنون همه جوامع در دوران مدرن زندگی می‌کند و دیگر از دوران سنتی عبور کردیم؛ اما در عین حال نیاز است در نقش شتاب‌دهنده‌ حاضر شویم.

استادهاشمی ادامه داد: از این رو آیین‌نامه اینشورتک در حال حاضر به تصویب رسیده و استقبال می‌کنیم از اینکه فناوری‌های جدید را وارد صنعت بیمه کنیم و گام موثری در زمینه فناوری‌های جدید در صنعت بیمه برداریم اما معتقدیم الزامات و قوانین بیمه‌گری باید رعایت شود. امروز که وارد فناوری‌های‌ جدید شدیم، از هر نوع شرکت فناور استقبال می‌کنیم.

شرکت بیمه ورشکسته نداریم

رئیس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارایه می‌کنند و این درست نیست البته ملاک بیمه مرکزی تنها ملاک افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود الان در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

وی در پاسخ به سوال عدم شفافیت موجب برکناری رییس سابق بیمه مرکزی گفت: اینکه رییس کل بیمه مرکزی به دلیل عدم شفافیت برکنار شده درست نیست.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: کارگزاری آنلاین قطعاً نواقص زیادی دارد اما نمی‌توان آنها را حذف کرد و صنعت بیمه باید در موارد کسب و کار در این زمینه ورود کند و اینکه شرکت‌ها با این کارگزاری‌ها قراردادهای بلندمدت منعقد می‌کند درست نیست و باید برخورد انجام شود و باید قوانین بیمه‌گری اجرا شود و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرداخت بیمه گفت: در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و موارد دیگر موضوع این است که هنگام نرخ‌گذاری برای ساختمان در مواردی سطح بالا است و باید کارشناس نرخ‌گذاری کند ابتدا باید بررسی کنیم که در بیمارستان گاندی این اقدام انجام شده یا خیر؟. شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک درستی در بیمه‌نامه داشته باشد و چنانچه این اقدام درست باشد بیمه‌گذار مکان‌های پرریسک نباید ورود کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha