کد خبر 244561
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

سلاجقه با حضور در غرفه «حیات»:

دستاوردهای ایثارگران مرزهای دانش را پشت سر گذاشته/ نقش کلیدی بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

دستاوردهای ایثارگران مرزهای دانش را پشت سر گذاشته/ نقش کلیدی بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: مدیریت عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران دستاوردهای خوبی داشته که در نمایشگاه شاهد آن بودیم.

علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و این نمایشگاه وجود دارد و نشان می دهد درِ باغ شهادت و ایثار در کشور ما باز است و فرهنگ ایثار و شهادت همه کشور را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: در روستاها، شهرها و حتی کوچک ترین نقاط کشور ما جای پای ایثار، ازخودگذشتگی، تحول، انسان های ازخودگذشته و... نمایان است. خانواده هایی را می بینیم که مادر، پدر یا برادر شهید یا جانباز هستند و این افراد با همان روحیه ایثار و شهادت خوشبختانه توانسته اند دستاوردهای بسیار عالی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دستاوردهای بسیاری از ایثارگران مرزهای دانش را پشت سر گذاشته است، گفت: این دستاوردها همان طور که در خدمت جامعه ایثارگری قرار گرفته، باید در خدمت جامعه نیز قرار بگیرد چون به نظر من، متنوع ترین موارد و دستاوردها مربوط به همه مسائل در قشر خانواده مکرم شاهد و ایثارگر وجود دارد.

سلاجقه افزود: خوشبختانه این مجموعه توانسته این دستاوردها را متناسب با نیازهای حداکثری این جامعه ارائه کند که این نشانه ای از ایثار مستمر است که در این خانواده ها هست و مدیریت عالی که در بنیاد شهید وجود دارد.

وی با اشاره به وجود یگان حفاظت محیط زیست گفت: این یگان، یک یگان مسلح درگیر با قاچاقچیان، متعرضین و متخلفین است. به همین دلیل، در باغ شهادت و ایثارگری در مجموعه ما باز است. رئیس سازمان محیط زیست گفت: تقریبا ۱۵۴ شهید و ۳۰۰ جانباز در این سازمان داریم. یگان حفاظتی ما از میان مجموع یگان های حفاظتی کشور از بُعد شهدا و ایثارگران، بالاترین مقام را دارد.

سلاجقه در مورد تعاملات سازمان محیط زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارتباط ما با بنیاد شهید بسیار عالی است. خوشبختانه تفاهم نامه خوبی با حضور رئیس بنیاد شهید در سازمان محیط زیست انجام شد. نشست های خیلی خوبی داریم. این در حالی است که ما هم خدمات حداقلی در حد توان مان به خانواده شهدا و جانبازان ارائه می دهیم چون نمی توانیم دِین خودمان را به این خانواده ها ادا کنیم. ولی مسیر حرکت ما به این سمت و سو است.

وی در پایان گفت: امیدواریم کارگروه ها و تعاملات ما با بنیاد شهید منجر به این شود که ما بحث احراز شهادت برای محیط بانان مان که مشکل داریم از لحاظ خلأ قانونی و هم از لحاظ مسائل دیگر برطرف شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha