کد خبر 244443
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

مدیرکل بنیاد شهید استان قم خبر داد؛

انجام ۲۲ هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس در دولت سیزدهم

انجام ۲۲ هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: حدود ۲۲ هزار دیدار و سرکشی در سال جاری با ایثارگران و خانواده آنها در قالب طرح سپاس انجام شده است که این برنامه ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گروه های جهادی و معتمدین، مدیران و کارکنان بنیاد شهید قم انجام شده است.

حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۲ اسفندماه بنا به فرمان امام (ره) درخصوص تاسیس بنیاد شهید «روز شهید» نام گذاری شده است.

وی با اشاره به مقام والای خانواده شهدا ادامه داد: حق خانواده رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز بیشتر از خودشان بر جامعه است زیرا اگر خانواده های این عزیزان همکاری و همراهی نمی کردند، ایثارگران نمی توانستند با خیال راحت در جبهه های نبرد حضور پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در حال حاضر پس از ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس، هنوز هم خانواده ایثارگران در کنار این عزیزان نقش آفرین هستند و اگر نقش اول را نداشته باشند اما نقش پررنگی (به خصوص همسران و فرزندان گرانقدر شهدا و جانبازان) خواهند داشت.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: وجود ایثارگر در جامعه مانند یک نشانه و علم است. وی در مورد اقدامات بنیاد شهید قم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مانند دیگر استان ها موظف بوده تا در خدمت جامعه ایثارگران باشد. در استان قم نزدیک به ۶ هزار و ۹۰ شهید و بیش از ۱۲۰۰۰ جانباز و هزار آزاده تحت پوشش داریم که در بخش های فرهنگی، بهداشتی و معیشتی، مسکن و اشتغال به آنها ارائه خدمات داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: در سال جاری حدود ۲۲ هزار دیدار و سرکشی در قالب طرح سپاس انجام شده است که این برنامه ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گروه های جهادی و معتمدین، مدیران و کارکنان بنیاد شهید قم انجام شده است؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، هفت هزار ایثارگر در اردوها شرکت داشته و مشاوره های فردی و گروهی، مشاوره حین و قبل و بعد از ازدواج انجام شده است.

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان قم از طریق برگزاری کنگره شهدا و جشنواره های محلی مدارس، بنرنویسی، نصب تابلو، پخش وصیت نامه شهدا در نمازهای جمعه سطح استان و... بوده است. حدود ۱۰۰۰ یادواره در مدارس با همکاری تمام مجموعه های استان و یادواره های مختلف در مساجد انجام شده است. وی افزود: گردهمایی ایثارگران و خانواده معظم شهدا در سطح استان برگزار شده است و تمام توان استان پای کار بوده تا فرهنگ ایثارگری ترویج شود. من از مراجع عظام، ائمه جماعات، استاندار قم، گروه های جهادی، تشکل های ایثارگری تشکر می کنم. گروه جهادی در دوران جنگ در سنگرها خدمات خوبی را انجام داده و اکنون خدمات بسیار ارزشمندی به مردم انجام می دهند. جامعه ایثارگری مصرف کننده نبوده بلکه خدمت رسان هستند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha