کد خبر 244214
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در غرفه «حیات»:

اقدامات تحولی خوبی در حوزه تفویض اختیار به استان ها اتفاق افتاد/ تمرکز بنیاد شهید بر کارآفرینی و دانش بنیان ها

اقدامات تحولی خوبی در حوزه تفویض اختیار به استان ها اتفاق افتاد/ تمرکز بنیاد شهید بر کارآفرینی و دانش بنیان ها

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امسال اقدامات تحولی خوبی در حوزه تفویض اختیار در استان‌ها اتفاق افتاد که با این اقدامات پشت نوبت ماندن پرونده ها به حداقل رسید و انتظارات جامعه هدف برآورده شد که در این راستا از دکتر قاضی‌زاده هاشمی، دکتر پاکدل تقدیر و تشکر می‌کنیم.

سردار ابوالقاسم شریفی، رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعامل ستاد کل نیروهای مسلح با بنیاد شهید به دلیل اینکه بیش از ۹۵ درصد جامعه هدف بنیاد شهید اعم از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان وابسته به نیروهای مسلح هستند، بسیار نزدیک و زیاد است.

وی ادامه داد: این ارتباط به حدی است که تولیدکننده ایثارگر، سازمان های نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و بسیج قهرمان، فراجا و وزارت دفاع هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران از ماموریت های نیروهای مسلح پشتیبانی می‌کند.

مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این امکان وجود ندارد که خود سازمان‌ها رسیدگی لازم بر خانواده شهدا را داشته باشند، گفت: لذا زمانی که به فرمان حضرت امام (ره) بنیاد شهید تشکیل شد به منظور پشتیبانی از این ماموریت‌ها و ارائه خدمات لازم به خانواده های معظم شهدا که از نیروهای مسلح اعزام شدند، صورت گرفت.

سردار شریفی افزود: در قوانین موضوع ایثارگران اعم از قانون جامع، برنامه ششم و قوانین خاص جانبازان و آزادگان، تکالیفی بر عهده ستاد کل و بنیاد شهید گذاشته شده و بیشتر آیین‌نامه هایی که در دولت تصویب شده مشترک است و هر آیین نامه ای که مرتبط با ایثارگران است با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است.

مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در دو سال گذشته در حوزه اجرای مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ قانون جامع که به حقوق و مزایای ایثارگران برمی‌گردد اتفاقات خوبی افتاده است و این اتفاق منجر به ایجاد آرامش در جامعه شد. تا قبل از سال ۹۹ و اجرا شدن مواد ۳۸ و ۳۹، میانگین حقوق یک جانباز ۳.۵ میلیون تومان بود اما امروز این عدد با اجرای احکام ماده ۳۸ حدودا به ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان رسیده که این مبلغ منهای پرستاری و حق نگهداری است.

سردار شریفی با اشاره به بازنشستگی بخش عمده ای از ایثارگران که به سنوات ۳۰ سال یا شرایط ۶۰ سال سن رسیده بودند، گفت: این افراد پاداش پایان خدمت را دریافت کردند و تلاش شد تفاوتی بین یک جانباز بسیجی، سرباز و کادر وجود نداشته باشد که با اعمال مواد ۳۸ و ۳۹ این تفاوت برداشته شد.

رئیس اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قانون حالت اشتغال صراحت بر این دارد که افرادی که مشمول این مواد می‌شوند که عمده این افراد شهدا و جانبازان هستند از مزایای کادر هم ترازشان همواره از ۲ رتبه بالاتر بهره‌مند شوند که با همکاری و مساعدت بنیاد شهید و امور ایثارگران اتفاق افتاد.

سردار شریفی ادامه داد: امسال اقدامات تحولی خوبی در حوزه تفویض اختیار در استان‌ها اتفاق افتاد که با این اقدامات پشت نوبت ماندن پرونده ها به حداقل رسید و انتظارات جامعه هدف برآورده شد که در این راستا از دکتر قاضی‌زاده هاشمی، دکتر پاکدل تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به همایش مشترک نیروهای مسلح و بنیاد شهید گفت: با روندی که ستاد مرکزی بنیاد شهید در پیش گرفته و حمایت هایی که ستاد کل نیروهای مسلح از ستاد مرکزی بنیاد شهید خواهد داشت انشالله در شش ماه اول سال ۱۴۰۳ پرونده ها در کشور به روز خواهد شد و رضایت جامعه هدف را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نمایشگاه امسال بیشتر در حوزه اشتغال، کارآفرینی و دانش بنیان‌ها فعالیت داشت که در گذشته بنیاد کمتر به این مجموعه ها ورود می‌کرد. اقدامات تحسین برانگیزی در نمایشگاه امسال انجام شده است که بسیاری از این اقدامات توسط جامعه هدف انجام شده است که یک افتخار برای جوامع ایثارگری به همراه دارد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha