کد خبر 242577
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

اعتراض به واریز نشدن کالابرگ فجرانه

اعتراض به واریز نشدن کالابرگ فجرانه

اعتراض به واریز نشدن کالابرگ فجرانه منوط به اعتراض به دهک بندی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ کالابرگ فجرانه در حالی از ۱۷ بهمن ماه تا ۱۷ اردیبهشت اجرایی می شود که دهک های یک تا ۷ مشمول آن هستند. 

این در حالی است که برخی از مردم به واریز نشدن کالابرگ فجرانه اعتراض دارند. 

سامانه اعتراض به واریز نشدن کالابرگ فجرانه

علیرضا عسگریان، معاون وزیر کار در گفتگو با «حیات» گفت: مردم می توانند برای اعتراض خود به دهک بندی خانوار به سامانه حمایت مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: سایت حمایت به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، در اختیار مردم برای اعتراض به دهک بندی است. 

وسع سنجی خانوار دو بار در سال

همچنین، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

علیرضا محمدی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.

شماره تلفن اعتراض به واریز نشدن کالابرگ و دهک بندی

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha