کد خبر 243684
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

«حیات» گزارش می دهد؛

اعتراض به عدم دریافت کالابرگ

اعتراض به عدم دریافت کالابرگ

اعتراض به عدم دریافت کالابرگ الکترونیکی تنها از مسیر اعتراض به دهک بندی خانوارهاست که روش آن به شرح زیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ دهک های یک تا ۷ مشمول کالابرگ فجرانه سه ماهه شده اند. در این میان کسانی که به عدم دریافت کالابرگ فجرانه اعتراض دارند، می توانند به سامانه زیر مراجعه کنند. 

سایت اعتراض به عدم دریافت کالابرگ

«هر خانواری نسبت به این فرآیند و شکل جانمایی صورت گرفته در رابطه دهک با خود اعتراض دارد، می‌تواند اعتراض خود را در یک سامانه مجازی اعلام کند. ما یک سامانه کاملا باز و با دسترسی سریع در فضای مجازی داریم که عبارت است از سامانه مجازی به آدرس اینترنتی: http://hemayat.mcls.gov.ir که افراد می‌توانند به آن مراجعه و اعتراض خود را فوراً در آن ثبت کنند تا بررسی شود.» این خبری است که مشاور معاون وزیر کار اعلام کرد. 

اعتراض به عدم دریافت کالابرگ و دهک بندی

 سید رضا یحیوی در رابطه با دهک‌بندی‌های صورت گرفته در پایگاه جامع رفاه ایرانیان گفت: شناسنامه اقتصادی خانوارها معیار تعیین آزمون وسع افراد در دهک‌بندی است که متشکل از مواردی چون «بُعد و جمعیت خانوار»، «تعداد حقوق‌بگیران و درآمد خانوار»، «میزان اموال منقول و غیرمنقول خانوار مثل تعداد خودرو (به ویژه خودروهای لوکس و نیمه لوکس) و...» همه در تعیین شناسنامه اقتصادی خانوار موثر است. مثلا اینکه آیا در خانوار افراد معلول و دارای بیماری‌های خاص پرهزینه موجود است، در این شناسنامه قید می‌شود. 

مشاور معاون وزیر کار افزود: مجموعه همه این شاخص‌ها که با فرمول و الگوریتم خاصی محاسبه می‌شود، یک خروجی دارد که در شناسنامه اقتصادی خانوار منعکس می‌شود. براین اساس مشخص می‌شود که هر خانوار در چه دهکی باید جانمایی و قرار داده شود. 

اعتراض فقط در یک سایت

یحیوی در مورد راه های اعتراض به عدم دریافت کالابرگ گفت: در همان سامانه مجازی «حمایت»، دهک دقیق افراد قید شده و هیچ پایگاه یا نقطه و درگاه دیگری معیار تعیین دهک افراد نیست. 

چرا در برخی فروشگاه های کالابرگ، صف است؟

مشاور معاون وزیر تعاون، کار رو رفاه اجتماعی گفت: ما در اثر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با وجود برخی شایعات کمبود کالایی نداشتیم و مردم به راحتی درحال خرید مایحتاج خود هستند. صفوف مردم در برخی فروشگاه‌ها برای اقلامی چون مرغ بیشتر ناشی از عدم مراجعه به دیگر فروشگاه‌ها و مراکز توزیع خلوت‌تر یا تاکید بر استفاده از مرغ منجمد بوده است، درحالی که گوشت و مرغ گرم نیز جزء اقلامی است که مشمول یارانه کالابرگ الکترونیکی هستند. کمبود خاصی در این حوزه البته به ما گزارش نشده است. قیمت مبنایی گوشت گرم و منجمد البته با هم متفاوت است که آن تفاوت قیمتی را مردم ناگزیر باید خود پرداخت کنند. 

کالابرگ الکترونیکی در چه فروشگاه هایی عرضه می شود؟

یحیوی با بیان اینکه پوشش ما در فروشگاه‌های طرف قرارداد (هفت، جانبو، گندم، افق کوروش، رفاه و. .) کامل است، ادامه داد: اکنون ۲۱۰ هزار فروشگاه به شبکه ما برای توزیع کالابرگ الکترونیکی متصل است. این شبکه کاملا تا روستاها توسعه یافته است.

وی ادامه داد: اکنون ۸ هزار میلیارد تومان منابع دولتی و ۲۴ هزار میلیارد تومان منابع مردمی در این طرح وارد و هزینه شده است. لذا این طرح تا تمام شهرستان‌ها و روستاها باید پوشش داشته باشد و این حجم از تراکنش نشان از توسعه دقیق طرح دارد. اگر فروشگاهی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ذیل این طرح مدعی‌عدم اتصال به طرح شد، فوراً شهروندان می‌توانند ادارات کار و وزارت تعاون را به صورت حضوری در ادارات و یا به صورت تلفنی مطلع کنند. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha