کد خبر 242410
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

وزیرکار اعلام کرد؛

کالابرگ فجرانه بهمن ماه تا ۱۷ اسفند مهلت دارد 

کالابرگ فجرانه بهمن ماه تا ۱۷ اسفند مهلت دارد 

وزیر کار گفت: مشمولان کالابرگ فجرانه برای استفاده از مرحله اول تا ۱۷ اسفند ماه فرصت دارند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سید صولت مرتضوی در نشست خبری آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری که امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: این طرح برای مادران روستایی و عشایری است که توفیق تربیت ۳ فرزند را عهده دارند.

مرتضوی افزود: یکی از شعارهای اساسی دولت سیزدهم، موضوع عدالت اجتماعی و همچنین، تقویت منابع نهادهای حمایتی به منظور تحت پوشش قرار دادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار گرفته اند به منظور پوشش حداکثری بوده است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد را در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخ داده می‌شود. 

مرتضوی با بیان اینکه تعداد کسانی که در طول ۲ سال و نیم گذشته تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از آحاد جامعه هستند، افزود: افزایش یارانه ها و طرح اجرای کالابرگ الکترونیکی نیز از اقدامات دیگر دولت بوده که مورد استقبال قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال دولت تصمیم گرفت طرح کالابرگ الکترونیک را عملیاتی کند. 

وزیر کار ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از این طرح استفاده کرده اند. ۱۸ میلیون تراکنش در این طرح انجام شده و ۱۵ میلیون خانوار استقبال کرده اند. 

وزیر کار گفت: اگر بعد خانوار را ۳.۳ در نظر بگیریم ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ۶۰ میلیون نفر مشمول از کالابرگ استفاده کرده اند. این طرح تا ۱۷ اسفند طرح کالابرگ بهمن ماه ادامه دارد. 

اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری

در ادامه، محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی وزیر کار نیز گفت: امروز از اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت رونمایی می‌شود. ما بحث پوشش مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند به صورت رایگان را اجرا کنیم. 

در پایان این نشست، لوح عضویت بیمه اجتماعی رایگان به چند نفر از مادران روستایی حاضر در جلسه اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha