کد خبر 242315
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

در حاشیه نشست هیات دولت مطرح شد؛

توضیحات وزیر کار در مورد حقوق کارگران در سال آینده + فیلم

توضیحات وزیر کار در مورد حقوق کارگران در سال آینده + فیلم

وزیر کار در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: حداقل حقوق و دستمزد کارگران را دولت مشخص نمی کند و شورای عالی کار تصمیم گیرنده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ گفت: حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است. باید از هفته آتی جلسات شورای عالی کار برگزار شود. البته جلسات کارشناسی برگزار شده و شاخص ها در دست بررسی است. 

وی با بیان اینکه حداقل حقوق دستمزد را دولت و وزارت کار مشخص نمی کند، افزود: شورای عالی کار که متشکل از نمایندگان از جامعه کارگری، کارفرمایی و سه نمایندگان دولت است‌، مشخص می‌کند. امیدوارم بتوانیم با توجه به شاخص هایی که به دست می آید تصمیم معقول و منطقی بگیریم.

وزیر کار در مورد طرح کالابرگ الکترونیک گفت: مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی به بهترین وجه استقبال کردند. با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده آخرین گزارش از سامانه نشان می دهد بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از این طرح تاکنون استقبال و کالابرگ خود را خریداری کرده اند. 

به گفته مرتضوی، اگر بخواهیم ضریب ۳.۳ را به بعد خانوارها بدهیم، حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تاکنون از میان ۶۰ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده اند. پیش بینی ما این است که مابقی مشمولان هم از کالابرگ الکترونیک استقبال کنند. این طرح سه ماهه است و انشالله در ماه های آینده هم ادامه خواهد داشت. 

مرتضوی با بیان این‌که «ماه اول طرح کالابرگ الکترونیک تا ۱۷ اسفند است»، گفت: هر کسی که کالابرگ خود را نگرفته است به هر کدام از این ۲۱۰ هزار فروشگاهی که در سراسر کشور تعیین شده مراجعه کند می‌تواند خریداری کند. البته اشخاصی که بالاتر از دهک ۷ هستند مشمول نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha