کد خبر 228325
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

معابر شهر در تسخیر وانتی‌های میوه فروش 

معابر شهر در تسخیر وانتی‌های میوه فروش 

طبق اعلام مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، حدود ۲۳۰۰ وانتی در تهران داریم که به‌صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، این روزها بسیاری از معابر شهر تهران در تسخیر وانتی های میوه فروش، زیتون فروش و ماهی فروش است. 

در واقع پایتخت مدت هاست که از سد معابرش توسط وانت بارهایی که برای فروش میوه و صیفی جات در میادین و معابر مختلف توقف کرده و سبب ترافیک های آزار دهنده شده اند، معذب است.

این روزها وانت بارها در تمام نقاط شهر دیده می شوند و به علت اخلال در نظم عبور و مرور و اشغال کردن فضاهای پارک منجر به نزاع های متعدد شده است.

ممکن است در نگاه اول دل شهروندان با دیدن وانتی های فروشنده به رحم بیاید و به جهت تامین نانی که از پس آن برای خانواده‌هایشان فراهم می شود اعتراض نکنند اما حضور مداوم آن ها در محله ها سبب ایجاد بی نظمی و ترافیک های گسترده ای می شود که در نهایت با اعتراض مردم محله همراه است.

در کنار تمام ناهنجاری هایی که افزایش وانت بارهای میوه فروش در معابر شهر تهران دارد آنچه که در ماه های اخیر مردم را به شدت رنج می دهد فریبکاری این وانت بارهای سیار است که با نصب تابلوهای عجیب تنها به فکر فروش محصولات خود هستند. در واقع گرچه در نگاه اول قیمت های نوشته شده بر روی تابلو نمایشگر فروش کیلویی میوه است اما پس از نزدیک شدن به وانت بارها شهروندان متوجه نرخ گذاری غیر متعارف نیم کیلو می شوند که هیچ وجهه شرعی، قانونی و عرفی در بازار خرید و فروش روزانه است.

معابر شهر در قرق وانتی ها

فارغ از اینکه به گفته برخی از مسئولان حوزه شهری صرفا مالکان این خودروها همان راننده ها نیستند و در برخی از پیگیری های به عمل آمده مشخص شد تعدادی از این وانتی ها تنها برای یک الی چند نفر هستند که این به معنای حضور دست های پشت پرده در این حیطه است.

ظاهرا مافیا حتی به این عرصه نیز ورود کرده است تا جایی که اگر فردی به طور شخصی تمایل به فروش اجناس خود داشته باشد باید حق الورود خود به آن محدوده را به این مافیاها پرداخت کند. 

به بیان ساده، بسیاری از همین سدمعبرکنندگان منطقه و خیابان خاصی را قرق کرده‌اند که اگر کسی به محدوده آنها وارد شود قطعا نزاع بزرگی رخ خواهد داد و کسی حق ورود به محدوده آنها را ندارد.

در واقع هرکجا که جمعیت زیاد و قدرت خرید مردم پایین باشد تعداد این وانتی ها نیز بیشتر می شود.

فعالیت غیرقانونی 2300 وانتی در سطح شهر

سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۳۰۰وانتی در تهران داریم که به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، گفت: به دنبال ساماندهی وانتی‌ها هستیم و به این منظور در حال تهیه زمین هستیم و به مناطق شهرداری نیز این مورد را ابلاغ کردیم.

وی افزود: همچنین 900 وانتی داریم که مردم از آنها شاکی و ناراضی هستند. به همیجن جهت نیز با شرکت حریم‌بان و شهربان و همچنین پلیس راهور جلساتی برگزار کردیم تا مشکلات موجود هرچه سریعتر حل و فصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha