کد خبر 241731
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷

«حیات» گزارش می‌دهد:

شماره اعتراض به کالابرگ الکترونیکی

شماره اعتراض به کالابرگ الکترونیکی

یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم در حالی مشمول کالابرگ دهه فجر شدند که این طرح تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ حالا دیگر بسیاری از افراد با کالابرگ الکترونیک آشنا هستند و خریدهای‌شان را از طریق همین کالابرگ انجام می‌دهند. اما در حدود یک ‌ماه پیش طرحی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد به اسم طرح «فجرانه کالابرگ» که به مناسبت دهه فجر بود و از ۱۸بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

سبد دهه فجر چیست؟

در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قندوشکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استقبال میلیونی از طرح فجرانه کالابرگ گفت: اگر اعتراضی نسبت به کالابرگ وجود داشته باشند مردم می توانند با تلفن ۶۳۶۹ اعتراض خود را مطرح کنند. 

اگر برای استفاده از طرح فجرانه کالابرگ به فروشگاهی مراجعه کردید و تخلف یا گرانفروشی در آن فروشگاه دیدید، یا صاحب فروشگاه شما را مجبور کرد از برند ‌یا محصول خاصی خریداری کنید، باید به سرعت به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات اطلاع داده و شکایت کنید.

تخلف را گزارش کنید

بهتر است بدانید که در سبد تعریف‌شده، مبنایی برای خرید کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است و هر فردی که بخواهد ۱۱ قلم تعریف‌شده را خریداری کند با حجم و وزن و کالای مشخص، باید ۵۲۳ هزار تومان را خودش پرداخت کند اما قیمت روز این سبد ۷۴۳ هزار تومان است که مابه‌التفاوت ۲۰۰ هزار تومانی آن را دولت به‌عنوان اعتبار می‌پردازد.

در این طرح هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد و مردم هم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. به‌طور مثال، گفته شده است که در طرح، افراد روغن مایع ۸۱۰ گرمی خرید کنند، اما شما می‌خواهید روغن کنجد بخرید، مابه‌التفاوت بین روغن معمولی تا روغن کنجد را خودتان باید پرداخت کنید. در نتیجه اگر هنگام خرید، غیر از این اتفاق افتاد، حتما موارد تخلف را گزارش کنید تا از تکرار آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha