کد خبر 240844
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

«حیات» بررسی می‌کند؛

کالابرگ فجرانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

کالابرگ فجرانه به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

کالابرگ فجرانه در حالی از یک هفته گذشته اجرایی شده که یکی از سوالات مردم این است که این کالابرگ به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ کالابرگ فجرانه از ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اجرایی شد و قرار است به مدت سه ماه ادامه یابد. 

کالابرگ فجرانه و دهک خانوار

اجرای طرح یارانه تشویقی فجرانه به صورت کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ بهمن امسال آغاز شده است و تا سه ماه آینده به ازای هر فرد ۲۲۰ هزار تومان به دهک‌های اول تا هفتم جامعه پرداخت می‌شود.

کالابرگ فجرانه و ۱۱ قلم اساسی

در قالب این طرح، خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی یارانه بگیر به مدت سه ماه، مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی فجرانه برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی تعیین شده می‌شوند.

کد دستوری کالابرگ فجرانه

کالاها در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی توزیع می‌شود و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده را برای کالا برگ به شما نشان می‌دهد.

در قالب طرح فجرانه، در این مرحله جدید کالابرگ بین خانواده‌های دهک یک تا هفت توزیع می‌شود و این کالابرگ ارتباطی به یارانه‌های نقدی مردم ندارد.

در این طرح مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی شارژ شده است.

مدت اختصاص کالابرگ فجرانه

مبلغ فوق، هفدهم بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، افراد واجد شرایط تا سه ماه آینده می‌توانند با مراجعه با فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقدام کنند. البته این اعتبار قابل ذخیره شدن نیست و تنها در هر ماه امکان خرید سبد اعلامی وجود دارد. 

شهروندان نگرانی از بابت محدویت زمانی در استفاده از این طرح نداشته باشند و تا پانزدهم هر ماه فرصت دارند که با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.

پس از اعلام اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تصور اینکه طرح محدود به ۱۷ بهمن و یا دهه فجر است، موجب بروز ازدحام در برابر برخی فروشگاه‌ها و سردرگمی برخی شهروندان شده است که انتظار می‌رود سرپرستان خانوار بدون نگرانی و در زمانی مناسب نسبت به خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha