کد خبر 240836
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

کاهش ابتلای کودکان به سرطان با مصرف شیر مادر

کاهش ابتلای کودکان به سرطان با مصرف شیر مادر

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بروز سرطان‌های مخصوص دوران کودکی، آسم، آلرژی و اگزما در کودکانی که با شیر مادر تغذیه کرده‌اند، کمتر خواهد بود.

صابر جباری سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، با اشاره به تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: در حال حاضر در  سراسر کشور ۱۲ بانک شیر داریم و این بانک برای نوزادان نارس که امکان تغذیه با شیر مادر را ندارند، در ایران فراهم شده است. در صورت لزوم این بانک های شیر در کشور توسعه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی است تا موضوع دایگی را که بهتر از ایجاد بانک شیر است را در کشور فراهم و ساماندهی کند.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فراهم شدن طرح دایگی در کشور کمک بزرگی در تغذیه کودکان با شیر مادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر از مزایای فراوانی برخوردار است، تاکید کرد: بروز سرطان‌های مخصوص دوران کودکی، آسم، آلرژی و اگزما در کودکانی که با شیر مادر تغذیه کرده‌اند، کمتر خواهد بود.

جباری ادامه داد: شیر مادر از سوءتغذیه کودکان پیشگیری کرده و احتمال چاقی در بزرگسالی را کاهش می‌دهد. مرگ ناگهانی در بین فرزندانی که با شیر مادر تغذیه کرده‌اند، کمتر و تکامل بینایی و راه رفتن کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند، سریع تر از سایر کودکان است.

وی در ادامه تصریح کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند، باهوش‌تر بوده و عفونت‌های تنفسی و مجاری ادرار و کلیوی کمتری تجربه می‌کنند. همچنین مرگ و میرناشی از بیماری های عفونی و اسهال حدود ۲۵ برابر در آنها کمتر است.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند، پوسیدگی دندان‌های‌شان کمتر از سایر فرزندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha