کد خبر 231126
۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

جباری در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

کاهش ساعت کاری مادران باردار و شیرده شاغل از برنامه‌های وزارت بهداشت است

کاهش ساعت کاری مادران باردار و شیرده شاغل از برنامه‌های وزارت بهداشت است

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد که کاهش ساعت کاری مادران باردار و شیرده شاغل در ادارات از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است.

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از مادران در سراسر کشور فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه می‌کنند و برنامه‌ریزی شده است تا این آمار به بالای ۸۰ درصد در کل ایران افزایش پیدا کند.

به گفته وی مطالعات نشان می‌دهند که وضعیت تغذیه با شیر مادر در شش ماهگی نوزادان در سراسر کشور حدود ۸۴ درصد است که باید به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند و تمام کودکان به شرط عدم بروز مساله پزشکی به‌طور کامل در کنار تغذیه های تکمیلی با شیر مادر تغذیه بشوند.

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در ۴۲ کشور دنیا ترویج تغذیه با شیر مادر در دستور کار قرار گرفته است. البته این موضوع در کشورمان به خاطر فرهنگ بومی و دستورات اسلامی از دیرباز مورد توجه بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اختصاص مرخصی زایمان کامل برای مادران باردار و کاهش ساعت کاری مادران باردار و شیرده شاغل در ادارات و شرکت‌ها، اعطای دورکاری به مادران باردار و شیرده، نزدیکی مراکز مهد کودک به محل کار مادران شیرده، تکریم و تسهیل شیردهی مادران باردار از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است.

جباری همچنین گفت: قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در کشور به تصویب رسیده و بر اساس قانون جوانی جمعیت به موضوعاتی مانند تسهیل و تکریم شیردهی توجه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha