کد خبر 238276
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

52 کلاس درس همزمان با دهه فجر در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

52 کلاس درس همزمان با دهه فجر در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین از افتتاح 20 پروژه در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: 52 کلاس درس در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، ابراهیم سعادتفر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین برگزار شد، از افتتاح 20 پروژه در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها ۵۲ کلاس درس با زیربنای ۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۶ طرح در مناطق شهری و ۱۴ طرح دیگر هم در مناطق روستایی است.

وی افزود: با حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز از این تعداد پروژه قابل افتتاح ۱۶ طرح آموزشی با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی آماده بهره‌برداری شده و ۴ پروژه هم صرفا با اعتبارات دولتی تکمیل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: تحویل پروژه‌ها فقط متمرکز به مرکز استان نیست بلکه در همه شهرستان‌ها پراکندگی افتتاح پروژه‌ها را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس 4 کلاس درس در شهرستان آبیک، 5 کلاس درس در شهرستان آوج، 12 کلاس درس در شهرستان البرز، 18 کلاس درس در شهرستان تاکستان و 9 کلاس درس در شهرستان قزوین و 4 کلاس درس در بوئین زهرا تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

متوسط تحقق تعهدات خیرین مدرسه ساز قزوینی حدود 80 درصد است

سعادتفر با اشاره به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی بیان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰، 36میلیارد تومان بوده که در سال 1400-1401 این رقم به 43 میلیارد تومان افزایش یافت و با تلاش همکاران در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال 1401 - 1402 این رقم به 140 میلیارد تومان رسیده و متوسط تحقق تعهدات خیرین حدود 80 درصد است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته 85 پروژه با 450 کلاس درس و زیربنای  6 هزار مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده که رقم قابل قبولی است و جای تقدیر دارد.

26 درصد مدارس سطح استان نیاز به بازسازی مجدد دارند

این مسوول خاطرنشان کرد: 26 درصد مدارس سطح استان نیاز به بازسازی مجدد دارند و 17 درصد هم نیازمند مقاوم سازی بوده، ضمن اینکه 57 درصد مدارس استان دارای استحکام کافی هستند و هر ساله تعدادی از مدارس نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی را بر اساس اولویت‌های موجود در دستور کار قرار داریم.

سرانه فضای آموزشی شهرستان البرز حدود ۲‌.۶ مترمربع است

وی عنوان کرد: در مهرگان چالش بزرگ ما در حوزه فضاهای دانش‌آموزی است زیرا سرانه استاندارد فضاهای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۸ مترمربع است که این رقم در متوسط کشوری 5.2 درصد است در حالیکه در شهرستان البرز سرانه فضای آموزشی حدود ۲‌.۶ مترمربع است که باید در اولویت طرح‌های ساخت مدارس قرار بگیرد.

سعادتفر افزود: در مهرگان میزان اعتبارات اداره نوسازی مدارس به تنهایی کفاف تکمیل و احداث پروژه‌های جدید را نخواهد داد و ما نیاز داریم خیرین و اداره راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌هایی که توان همراهی دارند پای کار آیند تا بتوانیم کمبود منطقه مهرگان را پوشش دهیم.

مهرگان حداقل نیازمند احداث 33 مدرسه است

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته 19 مدرسه در مهرگان احداث شده و امسال هم یک مدرسه دیگر را آماده بهره‌برداری خواهیم داشت و هم اکنون در مهرگان حداقل به 33 مدرسه دیگر نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین اذعان کرد: اداره نوسازی مدارس سالیانه حدود ۲۰ تا ۴۰ پروژه را در دستور کار تحویل به آموزش و پرورش دارد که تنوع پروژه‌ها هم شامل مدارس، سالن ورزشی، استخر، کانون‌ها، سرویس‌های بهداشتی و کارگاه‌های هنرستان‌ها است.

تخصیص 60 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان

وی بیان کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به استان قزوین اتفاقات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی، توسعه فضاهای اردوگاهی و ورزشی و تکمیل مدارس نیمه تمام شاهد بودیم که مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین ۳۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۶۰ درصد تخصیص اعتبارات داشتیم.

سعادتفر در پایان عنوان کرد: حدود دو هزار خیرین همراه داریم و 45 شرکت یا خیرین حقوقی داشتیم که در توسعه فضاهای آموزشی مشارکت دارند. 

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha