کد خبر 161954
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

استخراج رتبه‌بندی محرومیت هر استان بر اساس سرانه آموزشی

استخراج رتبه‌بندی محرومیت هر استان بر اساس سرانه آموزشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ایجاد تحولی بزرگ در عرصه مدرسه سازی در برنامه توسعه هفتم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، حمیدرضا خان محمدی در جمع مدیران نوسازی مدارس کشور با اشاره به تحولی بزرگ در حوزه مدرسه سازی در برنامه توسعه هفتم اظهار کرد: مدرسه سازی، هدیه الهی است و بسیاری از مدارس در زمان حوادثی چون زلزله مامن و ماوای گروه های امدای است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این نشست خطاب به مدیران نوسازی کل کشور گفت: تحول در مدرسه سازی کار بسیار بزرگی بوده است اما آنچه که مهم است تغییر نگرش در ماموریت ها است چرا که اگر تغییر نگرش نباشد جهشی که مد نظر است، انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به حضور موثر خیران در پیشبرد امر مدرسه سازی اظهار کرد: افرادی که در حوزه های دیگر کار می کنند همواره به ما غبطه می خورند چون در کنار ما خیرین هستند و این نگاه همه جانبه و الگویی حتما ضریب موفقیت ما را بیشتر می کند.

خان محمدی گفت: 104 هزار کلاس درس در کشور داریم که باید توجه مسئولین را هر چه بیشتر به مدارس تخریبی جلب کنیم و زلزله ترکیه و سوریه باید تلنگری باشد به مسئولین که به بحث مدارس تخریبی توجه بیشتری شود.

وی افزود: برنامه هفتم را نوشتیم که اگر تصویب شود و ریل سازی شود تحول بزرگی در نوسازی خواهیم داشت که متاسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم اما رئیس جمهور گفتند این مسیر را با قدرت ادامه بدهید، نتایج خوبی حاصل خواهد شد و خوشبختانه در شرایط سخت اعتباری توانستیم بخشی از اعتبارات را دریافت کنیم و این لطف الهی است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه سال 1402 تلاش کردیم تا ردیف ها را ارتقاء دهیم که در بخش مختلف به خصوص در تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین، تخریب و بازسازی و در بخش تکمیل و تجهیز با رشد قابل قبولی همراه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: رتبه بندی محرومیت هر استانی بر اساس سرانه آموزشی و شاخص‌ها استخراج شده است و تبصره های مختلفی را با رویکرد مناطق محروم مرزی و عشایری در بودجه 1402 پیشنهاد دادیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خان محمدی گفت: علی رغم شعار عدالت در ایجاد فضاهای آموزشی متاسفانه در حال حاضر بیش از 73 درصد پروژه‌های خیری و 60 درصد اعتبارات دولتی در مناطق دارای سرانه بالای 5 مترمربع احداث می شود و ما باید خیران را در خصوص احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و واجد شرایط متقاعد کنیم.

برچسب‌ها