کد خبر 227480
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

وزیر آموزش و پرورش: پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در کشور احداث شد

وزیر آموزش و پرورش: پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در کشور احداث شد

 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم نهضت مدرسه سازی را در کشور شتاب بخشید، اعلام کرد: پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه طی ۲ سال گذشته تاکنون در کشور احداث و افتتاح شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ " رضا مراد صحرایی" روز شنبه در آیین افتتاح دبستان زنده یاد حسن نیکنام شهرستان نظرآباد استان البرز افزود: مدرسه راهبردی ترین نهاد اجتماعی و امید هر کشور است.

وی بیان کرد: نهضت مدرسه سازی از افتخارات دولت سیزدهم است که امروز به ایستگاه استان البرز رسید و این روند مدارس سازی سراسر امید آفرین است.

صحرایی افزود: نهضت مدرسه سازی با حضور خیرین برکت گرفته و بیش از نیمی از مدارس را خیرین ساختند .

وی گفت: اگر چه دولت از خیرین مدرسه ساز عقب افتاده اما دولت تا پایان سال جاری با تکمیل ۸۰۰ مدرسه جدید این عقب ماندگی را جبران خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از خیرین و مسوولان البرز در امر مدرسه سازی یادآورشد: پرورش انسان های سالم مهمترین انتظار از توسعه مدرسه سازی است تا دانش آموزان آینده ای روشن برای ایران اسلامی رقم بزنند.

وی از همت خانواده مرحوم حسن نیکام در امر مدرسه سازی قدردانی کرد و افزود: وصیت این خیر که توجه به اخلاق در کنار علم و فنون است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای توسعه فضاهای آموزشی به کار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز باید هرچه بیشتر در جانمایی مدارس دقت نظر داشت چراکه شهرستان صنعتی نظرآباد نیاز به تقویت هنرستان ها دارد تا بازار کار آن در سن پایین تقویت شود.

صحرایی بیان کرد: موضوع مدارس تیزهوشان و شاهد شهرستان نظر آباد در چارچوب دستورالعمل ها پیگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این آیین بیان کرد: اقدامات موثری در دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی داشتیم.

" علی حجرگشت" افزود: شهرستان نظرآباد ۳۲ هزار دانش آموز دارد که به همت خیرین و دولت اکنون تراکم دانش آموزی آن ۲ نفر از میانگین استان کمتر شده است.

وی یادآورشد: با توجه به مهاجر پذیری این شهرستان درصدد توسعه امکانات آموزشی بیشتر آن هستیم.

حجر گشت ادامه داد: به برکت نگاه ویژه دولت سیزدهم اکنون توسعه فضاهای ورزشی را در استان البرز نیز شاهد هستیم بطوریکه بزرگترین زمین چمن مصنوعی در روستای نجم آباد در شهرستان نظرآباد افتتاح شد.

"حسین بغدادی " فرماندار نظرآباد نیز در آیین افتتاح دبستان زنده یاد حسن نیکنام گفت: در اجرای طرح نهضت مدرسه سازی از سال گذشته تا کنون ۹ مدرسه ، ۲ سالن آموزشی ، پنج زمین فوتبال که شمار آنها تا پایان سال به ۱۰ زمین می رسد در نظرآباد افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: این شهرستان نیاز به توسعه و ساخت مدارس فرسوده با همت بیشتر خیرین دارد که مدارس تیزهوشان و شاهد نیز باید در ان دیده شود .

دبستان زنده یاد حسن نیکنام در زمینی به مساحت ۲ هزارو ۶۵۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع با ۱۲ کلاس درس، یک سالن و نمازخانه ، ۶ باب اتاق اداری و پشتیبانی افتتاح شد که این دبستان مانند تمام پروژه های خیر ساز با مشارکت ۴۰ درصدی خیرین و ۶۰ درصدی دولت توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز به بهره برداری رسید.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز فرار دارد.

پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزارشهدای نظرآباد، افتتاح دبستان خیری ، مشارکتی زنده یاد فاطمه دمیرچی در کرج، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، حضور در همایش نو معلمان گام دوم انقلاب، شورای آموزش و پرورش استان البرز ، دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های وزیرآموزش و پرورش در استان البرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha