کد خبر 233327
۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

حساس‌ و نفس‌گیر در ایستگاه پایانی/ نبرد سه جانبه برای فتح نصف جام

حساس‌ و نفس‌گیر در ایستگاه پایانی/ نبرد سه جانبه برای فتح نصف جام

با نتایج دو دیدار معوقه پرسپولیس و سپاهان، حالا سه تیم برای قهرمانی نیم فصل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با انجام دو دیدار معوقه میان مدعیان بالای جدول به هفته ما قبل پایانی نیم فصل نخست خود رسیده است و حالا تیم‌های بالا نشین آخرین تلاش خود را برای ثبت بالاترین امتیاز و رتبه در پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر به کار می‌گیرند.

اگرچه قهرمانی نیم فصل یک عنوان غیررسمی محسوب می‌شود و بابت آن به اصطلاح جامی به کسی داده نمی‌شود ولی به هر جهت بازتاب رسانه‌ای و عمومی جالب توجهی دارد و می‌تواند از لحاظ روحی هم شرایط خوبی برای یک تیم ایجاد کند و مخاطبین فوتبال هم پیگیر و دنبال آن هستند تا تیم محبوبشان به این عنوان دست پیدا کند.

در حال حاضر با توجه به بازگشت امتیازات پرسپولیس و سپاهان و البته نتایج امروز این دو تیم که به شکست سپاهان مقابل گل گهر و برتری پرسپولیس مقابل نساجی ختم شد، معادلات قهرمانی نیم فصل از این بابت کمی پیچیده شده است. حالا سه تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی نیم  فصل را دارند.

نتایج بازی‌های امروز و وضعیت جدول را می‌بینید:


گل‌گهر ۳- سپاهان ۱: هدیه گل گهر به سرخابی‌ها

سپاهان اصفهان در هفته چهاردهم لیگ برتر و در شرایطی که هفته پرخبری بابت بازگشت 4 امتیازش و همچنین محرومیت بازیکنانش در پیش داشت، در غیاب ۱۰ بازیکن خود نتوانست کاری از پیش ببرد و با یک اخراجی مقابل گل‌گهر شکست خورد.

گل‌گهر سیرجان که طی پنج هفته گذشته نمایش نه چندان خوبی داشت و فقط یک پیروزی به دست آورده بود، پس از دو تساوی پیاپی اخیرش برابر آلومینیوم اراک و استقلال تهران، امروز در شرایطی به مصاف سپاهان رفت که ژوزه مورایس نمی‌توانست از ۱۰ ستاره خود بهره ببرد و همین اتفاق به ضرر طلایی‌پوشان شد و کاری کرد تا سیرجانی‌ها در یک روز کم دردسر بتوانند با گل‌های علیرضا علیزاده، روبرتو تورس و مسیح زاهدی در مقابل تک گل شهریار مغانلو به برتری دست پیدا کنند تا صدرنشین لیگ برتر با شکست سنگین مواجه شود و نتواند اختلاف امتیازی خود با استقلال را به ۵ برساند.


پرسپولیس ۱ - نساجی صفر: یک برد اقتصادی دیگر

در چهارچوب دیدار معوقه هفته یازدهم لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی مازندران بود. با توجه به شکست سپاهان مقابل گل‌گهر سیرجان سرخ‌پوشان این فرصت را داشتند که با پیروزی خانگی از همیشه به صدر جدول نزدیک‌تر بشوند.

پرسپولیس که در هفته‌های گذشته چند بازی ناکامی را تجربه کرده بود حالا دومین پیروزی متوالی خود را به دست آورد. پرسپولیس اصلاً کار راحتی مقابل نساجی در خانه نداشت. آنها در نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشتند و بی‌تاب زدن گل به رشید مظاهری بودند. این اتفاق سرانجام در دقیقه ۳۲ با ارسال بی‌نقص مهدی ترابی و ضربه سر شهاب زاهدی رخ داد اما پرسپولیس نتوانست در این نیمه موقعیت‌های گل خطرناک دیگری را خلق کند.

در نیمه دوم اما این نساجی بود که با شرایط متفاوت و بهتری وارد زمین مسابقه شد. آنها سعی می‌کردند در دقایق بیشتری صاحب توپ باشند تا بتوانند به دروازه پرسپولیس نزدیک بشوند. پرسپولیس در این نیمه تنها یک موقعیت خوب گلزنی داشت که آن‌هم با اشتباه مدافع نساجی به دست آمد. در دقیقه ۶۰ محمد عمری فرصت تک به تک داشت که با بی‌دقتی و تک‌روی آن را از دست داد.

دقایق پایانی مسابقه التهاب زیادی برای هواداران پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی داشت. پرسپولیس که نمی‌خواست یک پیروزی دیگر را با تساوی عوض کند سعی کرد بازی را مدیریت کند. نساجی نیز در وقت‌های اضافه چند موقعیت خوب از روی ضربات شروع مجدد به دست آورد که هوشیاری مدافعان و البته علیرضا بیرانوند سبب شد دروازه سرخ‌ها بسته بماند.

در نهایت پرسپولیس ۳ امتیاز شیرین این بازی را به دست آورد و با کسب ۲۹ امتیاز، هم امتیاز با استقلال شد و در فاصله دو امتیازی تا سپاهان صدر نشین قرار گرفت.


وضعیت سه تیم بالای جدول

در حال حاضر سه تیم بالای جدومل شانس قهرمانی نیم فصل را دارند. سپاهان با 31 امتیاز بیشترین اقبال را برای این موضوع دارد و پشت سرش استقلال و پرسپولیس هر دو با 29 امتیاز تعقیب کننده این تیم هستند. یک تساوی برابر شمس آذر در قزوین کافی است تا سپاهان صدر جدول را حفظ کند ولی شکست این تیم در بازی پایانی نیم فصل نخست به سرخابی‌ها این فرصت را می‌دهد تا تنها در صورت کسب پیروزی از سپاهان پیشی بگیرند. استقلال باید به مصاف پیکان برود و دیدار سختی برابر این تیم دارد و پرسپولیس هم میهمان مس در رفسنچان است. برنامه بازی ها و جدول لیگ برتر را می‌بینید:

حساس‌ و نفس‌گیر در ایستگاه پایانی/ نبرد سه جانبه برای فتح نصف جام

حساس‌ و نفس‌گیر در ایستگاه پایانی/ نبرد سه جانبه برای فتح نصف جام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha