کد خبر 232828
۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

جنگ استقلال و سپاهان بر سر نصف جام؛ شانس اندک پرسپولیس

جنگ استقلال و سپاهان بر سر نصف جام؛ شانس اندک پرسپولیس

استقلال و سپاهان شانس زیادی برای کسب عنوان نایب قهرمان نیم فصل دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با انجام چند دیدار در هفته چهاردهم میان مدعیان بالای جدول به هفته ما قبل پایانی نیم فصل نخست خود رسیده است و حالا تیم‌های بالا نشین آخرین تلاش خود را برای ثبت بالاترین امتیاز و رتبه در پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر به کار می‌گیرند.

اگرچه قهرمانی نیم فصل یک عنوان غیررسمی محسوب می‌شود و بابت آن به اصطلاح جامی به کسی داده نمی‌شود ولی به هر جهت بازتاب رسانه‌ای و عمومی جالب توجهی دارد و می‌تواند از لحاظ روحی هم شرایط خوبی برای یک تیم ایجاد کند و مخاطبین فوتبال هم پیگیر و دنبال آن هستند تا تیم محبوبشان به این عنوان دست پیدا کند.

در حال حاضر برخی از تیم‌های لیگ برتر یک بازی کمتر از سایرین دارند و با ۱۳ بازی همچنان ۶ امتیاز دست نخورده برایشان تا پایان نیم فصل باقی مانده است و برای همین معادلات قهرمانی نیم فصل از این بابت کمی پیچیده شده است. وضعیت جدول و موقعیت ۵ تیم بالای آن به شرح زیر است:

جنگ استقلال و سپاهان بر سر نصف جام؛ شانس اندک پرسپولیس

 در حال حاضر استقلال با ۲۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و آخرین بازی این تیم در نیم فصل نخست هم در تهران و در ورزشگاه آزادی برابر پیکان برگزار خواهد شد و اگر آبی‌ها بتوانند در این بازی به برتری برسند با ۳۲ امتیاز از ۱۵ بازی نیم فصل نخست را به پایان خواهند رساند و این حداکثر توانایی استقلال در این مقطع خواهد بود. ولی ۳۲ امتیاز برای قهرمانی نیم فصل مطمئن است؟ نه.

نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال در حال حاضر سپاهان است که ۲۷ امتیاز دارد ولی یک بازی کمتر نسبت به این تیم انجام داده که برابر گل گهر سیرجان خواهد بود و روز پنجشنبه ۷ دی ماه شاهد برگزاری آن هستیم و بعد از آن روز دوشنبه هفته آینده آخرین بازی خودش را برابر شمس آذر برگزار خواهد کرد. بدشانسی سپاهان این است که در فاصله ۴ روز دو دیدار خارج از خانه دارد و هم بازی با گل گهر در سیرجان خواهد بود و هم تقابل با شمس آذر در قزوین برگزار می‌شود. این دو تیم نتایج خوبی کسب کردند و گل گهر در خانه استقلال را متوقف کرد و سپاهان برای رسیدن به نیمه فصل دو بازی دشوار در پیش دارد. اگه این دو بازی را ببرد فارغ از نتایج استقلال این سپاهان است که قهرمان نیم فصل می‌شود.

پرسپولیس دیگر تیمی است که با ۱۳ بازی منتظر رسیدن نیم فصل است. آنها هم یک دیدار معوقه با نساجی دارند و در هفته پایانی در رفسنجان مقابل تیم بحران زده مس قرار خواهند گرفت و روی کاغذ بازی‌های باقی مانده پرسپولسی آسان‌تر از سپاهان و استقلال است ولی شانس قهرمانی این تیم در نیم فصل بسیار پایین است. اگر استقلال بازی آخر خود را ببرد پرسپولیس شانسی برای این عنوان نخواهد داشت و تنها این تیم در صورتی قهرمان نیم فصل خواهد شد که دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و سپاهان و استقلال بیش از ۳ و یک امتیاز از بازی‌های بعدی خودشان کسب نکنند که احتمال دور از ذهنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha