کد خبر 232915
۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱

گزارش «حیات» از هفته چهاردهم لیگ برتر؛

تداوم صدرنشینی استقلال در هفته پرحاشیه داوری/ ستاره‌ای که جان باخت

تداوم صدرنشینی استقلال در هفته پرحاشیه داوری/ ستاره‌ای که جان باخت

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران درحالی با حواشی بسیار داوری به پایان رسید که توقف استقلال در کرمان و شکست سپاهان در اصفهان فرصت مناسبی را در اختیار تراکتورسازی و پرسپولیس قرار داد تا فاصله خود را با صدرجدول کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران هم با انجام ۸ دیدار در دو روز مختلف پیگیری شد و به پایان رسید و در پایان این هفته استقلال توانست به صدرنشینی خودش ادامه دهد. با نتایج و اتفاقات بازی‌های این هفته همراه ما باشید. 


پیکان صفر - فولاد صفر: دستان جادویی کنت

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

پیکان و فولاد در تهران به مصاف هم رفتند که تلاش ۹۰ دقیقه‌ای بازیکنان دو تیم با نتیجه بدون گل خاتمه یافت. شاگردان مارتینز اگر چه در آغاز موقعیت‌های خوبی داشتند اما در ادامه شرایط علیه فولاد بود و عملکرد فوق‌العاده کریستوفر کنت ضامن تک امتیاز فولاد در این دیدار سخت بود. با تقسیم امتیازات این دیدار عنایتی و مارتینز هر کدام به حداقل امتیاز رضایت دادند تا حالا فولاد با ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم جدول بایستد و پیکان هم موقتا تا پیش از دیدار صنعت نفت با ۱۱ امتیاز سیزدهم جدول باقی بماند.


نساجی ۲ - ۲ هوادار: کامبک رویایی قائمشهری‌ها در غیاب دو مربی استقلالی

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

نساجی در هفته چهاردهم لیگ برتر در ورزشگاه وطنی میزبان هوادار تهران بود. دو تیم شرایط مشابهی را تجربه می‌کردند. آنها از لحاظ امتیازی در جدول نزدیک به هم هستند و سرمربی‌های آنها هفته گذشته از سمت خود استعفا داده بودند.

پس از جدایی محمود فکری و مهدی رحمتی هدایت هوادار به مسعود شجاعی سپرده شد و نساجی نیز با آلکاراز، سرمربی اسپانیایی، به توافق رسید. در شرایطی که هنوز سرمربی اسپانیایی نساجی به ایران نرسیده، مسعود شجاعی از روی سکوهای وطنی هوادار را هدایت می‌کرد.

در این مسابقه هوادار بازی را هجومی آغاز کرد و توانست در دقیقه ۸ توسط محمد میری به گل برسد. در ادامه نیمه اول توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست، کریم اسلامی گل دوم را وارد دروازه نساجی کرد. در نیمه دوم اما ورق برگشت و پس از تلاش‌های فراوان توسط امیرمهدی جان‌ملکی با ضربه سر به گل دست پیدا کردند. تلاش‌های آنها ادامه پیدا کرد و در شرایطی که جان‌ملکی با دو کارت زرد متوالی و بچگانه از زمین اخراج شده بود، نساجی با گل حسین زامهران، با یک یار کمتر بازی را به تساوی کشاند تا این تیم در خانه مقابل هوادار شکست نخورده باشد.


گل‌گهر ۱ - ۱ استقلال: تساوی با جنجال داوری

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

در یکی از مهمترین دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر، استقلال و گل گهر در یک بازی کم‌موقعیت به تساوی یک – یک رسیدند. هر دو گل دو تیم براساس نظر کارشناسان، روی اشتباهات داوری به ثمر رسیدند.

در دقیقه ۲۰ بود که ارسال ابوالفضل رزاق‌پور از میانه‌های میدان به روی دروازه، با ضربه سر مسیح زاهدی وارد دروازه شد تا میزبان به گل نخست بازی دست یابد. هر چند مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود.

از سوی دیگر استقلال در آخرین دقیقه نیمه اول به گل تساوی رسید. یامگا از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که ضربه او به بدن بازیکن گل گهر برخورد کرد و کمک داور مسابقه یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد. روی این صحنه نیز تصمیم کمک داور مشکوک و بحث‌برانگیز بود. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت اخباری وارد دروازه کرد تا نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.

شاگردان نکونام در نیمه دوم می‌توانستند حتی از حریف پیش بیفتند. پیمان بابایی دقایقی پس از ورود به زمین، در محوطه جریمه میزبان اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه مهاجم استقلال را محمدرضا اخباری با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

روی اشتباه عجیب حردانی، گل گهر تا آستانه گلزنی پیش رفت. باگناما در محوطه جریمه شوت زیبایی از حوالی نقطه پنالتی به ثمر رسید که آن را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد. در نهایت نیز این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

استقلال با این تساوی صدرجدول را به سپاهان تعارف زد و طلایی پوشان فرصت این را داشتند تا با کسب برتری به رتبه نخست برسند.


استقلال خوزستان ۲-۱ مس رفسنجان: ادامه سقوط آزاد شاگردان الهامی با تقدیم اولین برد به آبی‌های اهواز

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

در دیگر دیدار هفته چهاردهم، استقلال خوزستان در دیداری سخت و نفس‌گیر با نتیجه دو بر یک از سد مس رفسنجان گذشت تا ساکت الهامی پنجمین شکست پیاپی را تجربه کند و در شرایط سختی قرار بگیرد.

استقلال‌ خوزستان با این پیروزی پس از ۱۴ هفته به اولین برد خود دست پیدا کرد و با عملکردی که مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشت شرایط خوبی را تجربه ‌می‌کند. اما شرایط برای ساکت الهامی‌ و مس رفسنجان کاملا متفاوت است، آنها در پنج هفته گذشته در تمامی مسابقات شکست خورده‌اند و در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

دیدار استقلال خوزستان و مس رفسنجان بازی نزدیکی بود و هر دو تیم شانس پیروزی را داشتند اما در نهایت تیم میزبان برنده از میدان خارج شد.


سپاهان صفر - ۱ آلومینیوم؛ سپاهان هدیه استقلال را پس فرستاد

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

در دیگر دیدار مهم هفته چهاردهم تیم فوتبال سپاهان به مصاف آلومینیوم رفت و در شرایطی که فرصت این را داشت تا با استفاده از غفلت استقلال، ۳ امتیاز این بازی را بگیرد و به صدر جدول برسد، اما این مجتبی حسینی بود که توانست با تیمش برتری را رقم بزند.

در دقیقه ۸۰ گل پیروزی بخش آلومینیوم با ضربه فنی و تماشایی عارف حاجی‌عیدی به ثمر رسید. در ادامه سپاهان که همه چیز را از دست رفته می‌دید، بی‌محابا و بدون احتیاط برای زدن گل تساوی تلاش کرد که رقم خوردن یک خطا در میانه میدان یک نقطه عطف دیگر را در مسابقه رقم زد.

رضا اسدی کارت زرد اول را دریافت کرد و دو دقیقه به دلیل اعتراض کارت زرد دوم را هم مقابل چشمانش دید. این تصمیمی بود که وحید کاظمی طی چند دقیقه بعد با دابو و کریمی هم انجام داد تا مقابل چشمان بهت زده مورایس و بازیکنان سپاهان آنها بازی را با ۸ نفره و بازنده تمام کنند. با این پیروزی آلومینیوم ۲۱ امتیازی شد و مزد بازی شجاعانه و جنگنده خود را که مطابق تاکتیک‌های حسینی بود گرفت. در سوی دیگر سپاهان با توجه به توقف استقلال فرصت صدرنشینی داشت که به راحتی آنها در روزی که هوادرانشان و همین‌طور زکی‌پور و قربانی را نداشتند، این فرصت را از دست دادند.


پرسپولیس ۲ - ۱ شمس‌آذر؛ بازگشت سرخ‌ها به کورس

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

تیم پرسپولیس در دیداری حساس در حالی به مصاف شمس‌آذر رفت که شاید مهمترین نکته این بازی خروج حسین کنعانی از ترکیب اصلی پرسپولیس و استفاده از فرشاد فرجی به همراه گولسیانی در خط دفاعی بود. با این حال سرخپوشان بازی را هجومی شروع کردند و در شرایطی که شمس‌آذر پرتلاش و دونده ظاهر شده بود، در آخرین دقایق نیمه اول روی ارسال دانیال از نقطه کرنر، گئورگی گولسیانی با ضربه سر توپ را تبدیل به گل کرد. این گل در شرایطی که از خط دروازه عبور کرده بود توسط مدافع قزوینی‌ها به زمین برگشت داده شد و در شرایطی که این تیم قصد ادامه بازی را داشت، داور مسابقه نقطه وسط زمین را نشان داد
پرسپولیس برنده به رختکن رفت، اما در شروع نیمه دوم اشتباه علی نعمتی و تصمیم کوپال ناظمی، یک پنالتی را به تیم سعید دقیقی هدیه کرد. در این صحنه گودرزی روی ریباند پنالتی موفق شد دروازه را باز کند و بازی را به تساوی بکشد. در ادامه علی نعمتی هم با یک خطای سهل انگارانه از زمین اخراج شد تا پرسپولیس ده نفره به کار خود ادامه دهد. با این وجود حملات پرسپولیس ادامه داشت و حتی یک بار ضربه مهدی ترابی به تیرک دروازه خورد. اما سرانجام روی پاس سعید صادقی و خطا روی نبیل باهویی، پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شد و این ضربه را گولسیانی تبدیل به گل کرد تا قرمزها بردی مهم را مقابل تیم شایسته قزوینی به دست بیاورند.


ملوان صفر - تراکتور صفر؛ تلاش بی حاصل

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

در دیگر دیدار این هفته حاصل کار ملوان و تراکتور به تساوی بدون گل ختم شد. ملوان انزلی پس از کسب پیروزی پُر گل هفته گذشته مقابل مس رفسنجان به دنبال برتری در آخرین دیدار خانگی دور رفت لیگ برتر بود، اما آنها نتوانستند برابر تراکتور مدعی به هدف خودشان برسند و به کسب یک امتیاز در این مسابقه بسنده کردند تا در رده ششم جدول بمانند، اما در آن سوی میدان، شاگردان پاکو خمس هم که شانس هم‌امتیاز شدن با سپاهان را داشتند، با این تساوی و بخاطر تفاضل گل بهتر، موقتا بالاتر از پرسپولیس قرار گرفتند و در جایگاه سوم تکیه زدند که البته سرخ پوشان پایتخت یک بازی کمتر از آنها دارند.

از اتفاقات جالب این بازی تشویق ملیکا محمدی از سوی هواداران ملوان بود. فوتبالیست تیم ملی بانوان که روز گذشته در حادثه رانندگی جانش را از دست داد، فوتبال ایران را داغدار کرد و یادش در بازی این هفته ملوان و تراکتور زنده نگاه داشته شد.


صنعت نفت ۰- یک ذوب آهن؛ سوغات ربیعی از آبادان

پس دادن هدیه نکونام توسط مورایس/ بازگشت به موقع سرخ‌ها به کورس

درآخرین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر دو تیم ذوب آهن و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان برابر یکدیگر قرار گرفتند که ذوب آهن با تک گل محمدی موفق به شکست دادن نفتی‌ها شد.

در این نبرد که شاهد نبردی کم موقعیت بودیم بازیکنان صنعت نفت سعی بر جبران گل خورده داشتند اما این اتفاق رقم نخورد تا ربیعی همچنان تیمش در خارج از خانه نبازد. با سه امتیاز این دیدار ذوب آهن موفق شد با ۲۵ امتیاز در رده پنجم جدول بایستد و صنعت نفت با یازده امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.


تداوم صدرنشینی استقلال در هفته پرحاشیه داوری/ ستاره‌ای که جان باخت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha