کد خبر 232404
۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

عوارض سوختگی تا پایان زندگی همراه بیماران است/ فوت سالیانه سه هزار نفر به دلیل سوختگی در کشور

عوارض سوختگی تا پایان زندگی همراه بیماران است/ فوت سالیانه سه هزار نفر به دلیل سوختگی در کشور

برای درمان بیماران از پانسمان های ویژه هزینه آنها را دو چندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، هزینه بیماران سوختگی برای استفاده از پانسمان های نوین به دلیل تحریم های ناجوانمردانه افزایش پیدا می کند که در این بین باید خیران سلامت در این حوزه ورود پیدا کنند.
مصطفی ده مرده‌ئی، مدیر بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: سالیانه حدود ۳۰۰ هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد که ۳۰ هزار مورد منجر به بستری بیماران در مراکز درمانی می‌شود و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این حوزه کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سه هزار نفر در سال به خاطر سوختگی در ایران فوت می‌کنند که این مسئله این را می‌طلبد که به موضوع پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشیم.
ده مرده‌ئی بیان کرد: برای هر فرد سوخته هزینه ۱۰ میلیون تومانی برای هر درصد سوختگی باید در نظر گرفته شود و یک بیمار سوختگی اتباع خارجی حدود ۲۰۰میلیون تومان هزینه برای بیمارستان در بر خواهد داشت.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ده درصد از بیماران سوختگی به بیمارستان شهید مطهری مراجعه می‌کنند و مراقب سوختگی کودکان با وسائل گازسوز و حتی آب جوش در فصل زمستان باشیم.
خسرو شاکری، رئیس اداره سلامت کارکنان اورژانس استان تهران نیز گفت: یکی از مشکلات امروز، کمبود مراکز درمانی سوختگی است که باید برنامه ریزی بهتری در این خصوص انجام شود. آموزش سوختگی برای مردم و به ویژه کودکان و دانش آموزان باید بهتر از گذشته انجام شود. آمارها نشان می‌دهد که ۱۶۰۰ ماموریت سوختگی از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است که ۵۱۰ بیمار سوختگی توسط پرسنل اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.
مهدی مومنی، مدیر منطقه دو پیشگیری سازمان آتش‌نشانی هم گفت: پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد. باید از وسایل گازسوز استاندارد در خانه‌ها استفاده کنیم تا از بروز حادثه و سوختگی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha