کد خبر 209875
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

مراجعه ۴۷۴ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در سیستان

مراجعه ۴۷۴ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در سیستان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل از مراجعه ۴۷۴ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در سیستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمد خلیلی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طوفان شدید گرد و خاک در سیستان باعث مراجعه ۴۷۴ بیمار و مصدوم متأثر از این پدیده به اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل شده است.

وی ادامه داد: طوفان شدید گرد و خاک در منطقه سیستان زندگی و سلامت مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز را به خطر انداخته است.

وی در ادامه گفت: از ساعت شش صبح ۲۷ تیر ماه جاری تا ساعت هشت صبح ۲۸ تیرماه، ۴۷۴ بیمار و مصدوم به اورژانس‌های بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی تخت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل مراجعه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آلودگی شدید هوا، ۳۰ نفر از این تعداد بیمار، در بیمارستان بستری شدند و تحت نظر پزشکان و پرستاران قرار گرفته اند و همچنین ۴۴۴ نفر دیگر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار کرد: از کل تعداد بیماران، ۱۴۵ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۲۴۸ نفر مشکل تنفسی، ۵۹ نفر مشکل چشمی و ۲۲ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: بیماران قلبی، تنفسی و بیماران خاص و سالمندان و کودکان در زمان طوفان گرد و خاک از منزل خارج نشوند و به سایر افراد جامعه هم توصیه می‌شود در صورت ضرورت برای قرار گرفتن در فضای باز حتماً از ماسک استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha