کد خبر 230047
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

عدم ارجاع شکایت و پرونده‌ای در خصوص فوت نوزاد ۶ ماهه به سازمان نظام پزشکی

عدم ارجاع شکایت و پرونده‌ای در خصوص فوت نوزاد ۶ ماهه به سازمان نظام پزشکی

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، فوت یک نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید و همزمانی آن با اعتراض کادر سلامت آن مرکز درمانی به دلیل مشکلات مختلف کاری و مالی، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به‌پا کرد.

یکی از رزیدنت‌های بیمارستان به خبرنگار اجتماعی حیات می گوید که به محض آوردن نوزاد شش ماهه، کادر درمان اورژانس سریع بر بالین کودک بیمار حاضر شده و پروتکل‌های درمانی را به طور دقیق رعایت کرده اند.

عدلی، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفت گو با خبرنگار حیات گفت: در حال حاضر هیچ شکایتی در خصوص فوت نوزاد شش ماهه به سازمان نظام پزشکی ارسال نشده و پرونده ای نیز در این خصوص ارجاع داده نشده است.

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز گفت: پزشکی قانونی علت اصلی مرگ نوزاد ۶ ماهه را اعلام خواهد کرد و در صورتی که قصوری رخ داده باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است؛ باید توجه داشت این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده بود که در نوزادان کشنده است.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدیوهای ضبط شده بیمارستان هم در حال بررسی هستند.

رحیم‌نیابا اشاره به اینکه شماری از کارکنان بیمارستان در محوطه تجمع کرده بودند؛ اما کادر اورژانس جزء این تجمع نبوده و در حال رسیدگی به کودکان در بخش اورژانس بوده‌اند، تصریح کرد: درصورتی‌که قصوری رخ داده باشد، از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد خواهد بود. همچنین مقصران به مراجع قضائی معرفی و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

شمس‌الله نوری‌پور، رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران درباره جزئیات علت مرگ نوزاد ۶ ماهه در این بیمارستان گفت: این نوزاد شب قبل از مراجعه به بیمارستان کودکان مفید، به دلیل استفراغ و بی‌قراری به یک مرکز درمانی سرپایی مراجعه داشته و داروهای ضد تهوع دریافت کرده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: این نوزاد دختر ۶ ماهه، ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به اورژانس بیمارستان کودکان مفید مراجعه کرده و ۳۰ دقیقه بعد ویزیت می‌شود؛ در ابتدا سطح تریاژ نوزاد ۴ بوده، وضعیت وخیمی نداشته و وضعیت او در حد بیماران سرپایی بوده است.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تهران افزود: ۳۰ دقیقه بعد از بستری، اقدامات درمانی انجام شده و نوزاد در حین دریافت بخور تنفسی به دلیل تندی تنفس، دچار خونریزی ریوی شده و بعد ایست قلبی کرده است. با وجود این که ۳۰ دقیقه احیای قلبی - ریوی انجام شد، اما نوزاد جان خود را از دست داد.

نوری‌پور گفت: خونریزی ریوی که در کودکان کشنده است؛ می‌تواند در فصول سرد سال بر اثر آنفولانزای شدید رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha