کد خبر 231131
۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

ناصحی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

نیاز بیمه سلامت به چهار همت دیگر برای پوشش کامل ناباروری بخش خصوصی و غیر دولتی

نیاز بیمه سلامت به چهار همت دیگر برای پوشش کامل ناباروری بخش خصوصی و غیر دولتی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که در صورت مراجعه از طریق نظام ارجاع تا ۹۵ درصد خدمات‌شان در حوزه بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. 

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر برای درمان ناباروری، پرداخت از جیب مردم در بخش دولتی پایین است؛ به‌طوری که ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه افزود: با اعتبارات موجود نمی‌توانیم جوابگوی پوشش کامل درمان ناباروری مراجعه کنندگان باشیم. برای پوشش درمان ناباروری حداقل باید چهار هزار میلیارد تومان دیگر به اعتبارات بیمه در این بخش اضافه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بر اساس قانون بیمه سلامت می‌تواند تا ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی را در بخش خصوصی و سایر بخش‌ها پوشش دهد، یادآور شد: روند پرداختی‌های بخش دولتی و خصوصی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین داروخانه‌ها به خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روستائیان کشور تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند، تاکید کرد: افراد ساکن در روستا در صورت مراجعه از طریق نظام ارجاع تا ۹۵ درصد خدمات‌شان در حوزه بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. 

ناصحی همچنین گفت: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آن‌ها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha