کد خبر 220162
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور

پوشش ۹۰ درصدی بیمه سلامت برای درمان زوج‌های نابارور

معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت کشور گفت: زوج‌های نابارور با مراجعه به مراکز دولتی با تعرفه ۹۰ درصد و با مراجعه به سایر مراکز با ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مریم آزادی معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت کشور در یک برنامه رادیویی در مورد بیمه درمان ناباروری گفت: سازمان بیمه سلامت برای حمایت از زوج‌های نابارور خدمات تشخیص و درمان از جمله دارو، آزمایش، بستری و جراحی و خدمات تخصصی ناباروری را تحت پوشش قرار داده به این صورت که بیمار با مراجعه به مراکز دولتی با تعرفه ۹۰ درصد و با مراجعه به سایر مراکز با ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. همچنین اگر زوجین به مراکز غیر طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند، می‌توانند با ارائه مدارک درمانی و مراجعه به ادارات کل بیمه سلامت کل کشور هزینه درمان خود را دریافت نمایند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به کلیه زوجین ایرانی که دارای بیمه پایه باشند، خدمت بیمه‌ای ارائه‌ می‌دهد. اگر زوجی فاقد پوشش بیمه باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت یا ادارات کل بیمه سلامت کشور بیمه سلامت همگانی را دریافت کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.

معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه این بیمه در مرحله اول برای زوجهایی است که به سبب مشکلاتی که دارند باید سلولهای تولیدمثل آنها فریز شود، اظهار کرد: برای دختران مجرد دارای مشکل که باید سلول‌های تولید مثل‌شان فریز شود نیز به دبیرخانه پیشنهاد شده و امید می‌رود در آینده این گروه نیز تحت پوشش قرار بگیرند.

آزادی تصریح کرد: بیمه سلامت محدودیتی برای تعداد سیکل‌های درمان و هزینه درمان ندارد و برای خانمها تا ۴۹ سال تمام خدمات بیمه‌ای ارائه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه نسخه جدید درمان ناباروری توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت خاطرنشان کرد: این نسخه باید به تصویب هیئت وزیران برسد و پس از آن ابلاغ که ظرف یک تا ۲ ماه آینده این روند طی خواهد شد. محدودیتی برای مراجعه بیمار به مراکز دولتی و خصوصی وجود ندارد. این انتخاب با بیمه شدگان است و در مراکز خصوصی تا ۹۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha