کد خبر 228709
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

وزیر راه در جمع خبرنگاران:

فرودگاه امام هاب ترانزیتی منطقه می‌شود + فیلم

فرودگاه امام هاب ترانزیتی منطقه می‌شود + فیلم

وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروازهای فرودگاه امام یادآور شد: در برخی روزها ۱۷۰ پرواز در فرودگاه امام انجام می شود و در برخی مواقع شلوغ سال به روزانه ۳۰۰ پرواز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ وی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی کشور، گفت: وقتی بستر توسعه پروازها مهیا می شود، دولت ایران به ایرلاین های خارجی با دادن آزادی ها، پروازها را افزایش می دهد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسیاری از کشورها ایران را به عنوان نقطه ترانزیتی انتخاب خواهند کرد و ما سایر خدمات فرودگاهی را به ایرلاین های خارجی ارائه می دهیم، گفت: به این ترتیب فرودگاه امام به مبدا و مقصد پروازی شرکت های هواپیمایی خارجی تبدیل خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از آرزوهایی که همواره در صنعت هوایی وجود داشت این بود که این فرودگاه تبدیل به هاب منطقه ای شود اما تا رسیدن به این آرزو فاصله داریم زیرا زیرساخت های کمی تدارک دیده شده بود.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر با احتساب فرودگاه قدیم و فرودگاه ترمینال سلام مجموعا ۱۱ میلیون ظرفیت وجود دارد که با توسعه ترمینال شماره یک و با احداث ترمینال جدید به ظرفیت ۵۰ میلیون نفر سالانه خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha