کد خبر 228565
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

درخواست کمک از بسیج مردمی برای اطفای آتش «درفک» رودبار

درخواست کمک از بسیج مردمی برای اطفای آتش «درفک» رودبار

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری رودبار، از مردم منطقه و نیروهای بسیج مردمی خواست تا برای تسریع در روند اطفای حریق در ارتفاعات درفک رودبار با نیروهای منابع طبیعی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا همکاری کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، از ساعت ۱۵ امروز  بخشی از ارتفاعات حفاظت شده محیط زیست در بخش خورکام در دامنه درفک در منطقه چیچال از توابع شهرستان رودبار دچار حریق شد.

به محض وقوع آتش در ارتفاعات درفک رودبار نیروهای منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند ولی به دلیل صعب‌العبور بودن و عدم دسترسی خودرویی به منطقه، اعزام نیروهای امدادی با کندی همراه بود که همین امر کار عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد.

به گفته محمدرضا حق‌بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، منطقه چیچال در دامنه درفک از توابع شهرستان رودبار یکی از مناطق مهم حفاظت شده محیط زیست است و به همین منظور تمامی نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند.

منطقه چیچال در دامنه درفک جزو زیستگاه‌های طبیعی گیلان محسوب می‌شود و به گفته علی فرهی رئیس اداره محیط زیست شهرستان رودبار، به محض وقوع حریق در این زیستگاه طبیعی،  تمامی نیروهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی وارد عمل شده و کار اطفای حریق را آغاز کردند ولی دسترسی سخت به منطقه نیروهای امدادی با مشکلاتی مواجه شدند.

شدت حریق در منطقه سبب شد تا طهمورث عموپور فرماندار شهرستان رودبار از مردم منطقه و نیروهای بسیجی بخواهد برای تسریع در روند اطفای حریق با نیروهای منابع طبیعی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مذکور همکاری کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری رودبار با اشاره به آتش‌سوزی در پنج هکتار از اراضی جنگلی ارتفاعات رودبار گفت که به دلیل احتمال وزش باد گرم از روز شنبه، به همه دستگاه‌های حوزه مدیریت بحران شهرستان اعلام شده، با تمامی امکانات در صحنه حضور پیدا کنند.

به گفته عموپور  آتش‌سوزی جنگل‌های روستای چیچال از عصر امروز آغاز شده و با توجه به صعب العبور بودن و فاصله زیاد محل وقوع آتش‌سوزی، نیاز به بسیج امکانات واحدهای امدادی، منابع طبیعی و مردم منطقه بوده و این امر در حال انجام است.

با توجه به وقوع وزش باد و تاریکی هوا، کار برای اطفای حریق در ارتفاعات رودبار سخت شده ولی بر اساس اعلام رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری رودبار، هماهنگی لازم برای اعزام نیروهای کمکی از منابع طبیعی و هلال احمر استان گیلان انجام شده و همچنین در صورت نیاز تصمیماتی در خصوص اعزام بالگرد اتخاذ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha