کد خبر 228610
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

حریق در ارتفاعات درفک رودبار مهار شد

حریق در ارتفاعات درفک رودبار مهار شد

به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان، ارتفاعات درفک جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست بود ولی با تلاش نیروهای امدادی حریق ایجاد در ۶ هکتار از این اراضی مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدرضا حق‌بین، سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان صبح امروز در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی ارتفاعات درفک که از روز گذشته دچار حریق شده بود اظهار کرد: به محض وقوع حریق در ازعرصه‌های جنگلی چیچال بخش خورگام رودبار نیروهای امدادی و بسیج مردنی وارد عمل شده و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. 

وی با اشاره به ایجاد حریق در ۶ هکتار از اراضی جنگلی رودبار گفت: این منطقه جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده و خوشبختانه با تلاش تمامی دستگاه‌ها  حریق ایجاد شده در ارتفاعات درفک رودبار مهار شده و میزان خسارت دقیق در حال بررسی است. 

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان از سرایت حریق به برخی از مناطق روستایی به‌طور محدود خبر داد و افزود: در عملیات اطفای حریق ۴۵ نفر از نیروهای هلال احمر، محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج حضور داشتند که بعد از چندین ساعته تلاش آتش مهر شده و از گسترش بیشتر حریق به مناطق روستایی کیش لاوار و هزار میش جلوگیری به عمل آمد. 

حق‌بین یکی از مشکلات در اطفای حریق را صعب‌العبور بودن کوه درفک دانست و بیان کرد: با توجه به احتمال وزش باد گرم، باقی مانده آتش جزئی و پراکنده به‌طور یقین در ساعات آینده خاموش شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha