کد خبر 227884
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

سپاه اردبیل ساخت ۱۸۶ واحد مسکن محرومان را آغاز کرد

سپاه اردبیل ساخت ۱۸۶ واحد مسکن محرومان را آغاز کرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بسیج، ۸۵۰ عنوان برنامه در رده‌های مختلف پایگاهی، حوزه‌ای، ناحیه‌ای و شهرستانی به همت بسیج مستضعفان در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، جهانبخش عطایی اظهار داشت: شجره طیبه بسیج مولود انقلاب و نهاد ارزشی است که در 44 سال اخیر با حضور در عرصه‌های مختلف توانسته در گذر از بحران‌ها و شرایط سخت و حساس نظام جمهوری اسلامی ایران را پشتیبانی کند.

وی کارنامه درخشان مجموعه بسیج را یادآور شد و تصریح کرد: این الگو، الگوی وارداتی نبوده بلکه متکی به اندیشه و آرمان نظام اسلامی است که به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا مطرح است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بسیج را الگوی غیرقابل جایگزین و بی‌همتا معرفی کرد و گفت: بسیج با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف توانسته تا انقلاب اسلامی را از هجمه‌ها و تهدیدهای مختلف در امان نگه دارد.

عطایی اقتدار و عظمت بسیج را یادآور شد و افزود: فرمایش مقام معظم رهبری برای همیشه مصداق جایگاه بی‌نظیر بسیج است که برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم‌آفرین معرفی شده است.

وی خدمات بسیج را بی ادعا و بی‌منت در خدمت‌رسانی به آحاد مردم به ویژه محرومان اعلام کرد و ادامه داد: هفته بسیج فرهنگی استثنایی است تا خدمات این نهاد انقلابی در اوج مظلومیت و خاموشی به اذهان عموم مردم رسیده تا بسیجیان بتوانند در مأموریت‌های محوله شایسته عمل کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج را با شعار محوری «بسیج امید ملت ایران» یادآور شد و خاطرنشان کرد: 850 برنامه در رده‌های مختلف بسیج در هفته گرامیداشت بسیج از 29 آبان ماه تا پنجم آذرماه برگزار خواهد شد.

عطایی نواخته شدن زنگ بسیج در مدارس را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: جشنواره جهادگران علم و فناوری با رویکرد علمی تبیینی بسیج در این هفته برگزار شده و از جوانان مخترع و مبتکر تجلیل خواهد شد.

وی برپایی میز خدمت با همراهی بسیج حقوقداران، مهندسان و سایر اقشار را در مناطق محروم و روستایی یادآور شد و اضافه کرد: همایش هویت‌بخشی به بهبودیافتگان اعتیاد در گرامیداشت هفته بسیج برگزار شده و مراکز مشاوره‌ای در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ویزیت رایگان مردم را در درمانگاه‌های سپاه در شهرهای مختلف و اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم یادآور شد و تصریح کرد: در این هفته شاهد برپایی بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص خواهیم بود.

عطایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان معسر برگزار خواهد شد تا این مجموعه در سه سال اخیر موفق به آزادسازی 560 نفر شده، در این هفته زمینه آزادی 15 زندانی معسر و نیازمند را نیز فراهم کند.

وی افزود: برگزاری جشنواره بومی، محلی، همایش پیاده‌روی، تجلیل از قهرمانان و برگزاری آیین افتتاح رزمایش جهادگران فاطمی سه در این ایام برگزار خواهد شد.

عطایی عزیمت 550 گروه جهادی را از 28 آبان ماه تا هشتم آذرماه به مناطق مختلف با هدف اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی یادآور شد و خاطرنشان کرد: 20 پروژه محرومیت‌زدایی به ویژه آبرسانی به روستاها، تأمین آب کشاورزی و راه اندازی استخر آب بخش کشاورزی در این ایام برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به برگزاری همایش ملی تکریم از شبانان و گله‌داران در جعفرآباد به عنوان یک حرکت ملی اشاره کرد و ادامه داد: این همایش با هدف ارزش‌گذاری به تولیدات جامعه عشایری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: با همکاری کمیته امداد ساخت 186 واحد مسکن محرومان در استان اردبیل شروع شده که در هشت ماهه گذشته 107 پروژه مسکن محرومان افتتاح و در هفته بسیج شاهد افتتاح 57 پروژه مسکن محرومان خواهیم شد.

عطایی بیان کرد: 22 واحد باقیمانده از تعهد بسیج در قالب تفاهمنامه با کمیته امداد در دهه فجر تحویل خانواده‌های نیازمند خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اهدای 50 سری جهیزیه به نوعروسان با همراهی کمیته امداد و بهزیستی و اختتامیه جشنواره طرح محرومیت‌زدایی مدارس با اجرای رنگامیزی 77 مدرسه و افتتاح چهار کارگاه تولید اقتصاد مقاومتی در این هفته انجام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از آبرسانی به 380 قشلاق در شمال استان و افتتاح 65 کیلومتر آسفالت راه روستایی و محوطه اماکن مذهبی، مدارس، گلزار شهدا و حوزه‌های بسیج خبر داد و تصریح کرد: 950 صندوق مردم محور فعالیت خود را به صورت ابتکاری و خلاقانه آغاز کردند که 43 هزار نفر در این صندوق‌ها عضو بوده و برای ایجاد اشتغال یک‌هزار و 875 نفر، 127 میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha