کد خبر 227914
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

فرمانده سپاه تهران:

بسیج معجزه انقلاب است/ تفکر بسیحی مرز ندارد

بسیج معجزه انقلاب است/ تفکر بسیحی مرز ندارد

سردار حسین حسن زاده گفت: بسیج به معنای مردمی بودن و حمایت مستمر و دایمی از جریانات مردمی و حمایت از مظلوم و دفاع از تمامیت مولفه های انسانی و بشری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی  حیات، نشست خبری سردار حسین حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با موضوع هفته بسیج و رزمایش بزرگ و حماسی الی بیت المقدس امروز ۲۹ آبان در پادگان ولیعصر برگزار شد. 

سردار حسن زاده در این نشست گفت: هفته بسیج فرصت مقتنمی است که به بسیج بعنوان بزرگترین تشکیلات جهان بپردازیم، بسیج معجزه انقلاب اسلامی است و توسط رهبر کبیر انقلاب و به دستور ایشان شکل گرفت و به دستور رهبر انقلاب، آرمانی بودن آن نمایان شد

وی افزود: در همه عرصه ها ما شاهد همه نقطه نظرات امام (ره) نسبت به بسیج بودیم، بسیج بزرگترین تشکیلات مردمی است و مکتبی ترین نهاد جهادی و مردمی و از سوی به عنوان پر مخاطب ترین در کشور و جهان مورد توجه قرار گرفته و امروز شاهد آنیم که بسیج در عرصه های متنوع حضور دارد و ماموریت انجام میدهد. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: بسیج را یک تفکر جاری و فرهنگی باید دید؛ تفکر بسیحی مرز ندارد، تفکر بسیجی که همه مردم و فعالین اجتماعی را شامل می شود، تفکر بسیجی که نتایج آن در همه عرصه ها که از جریان فکری عاشورای و آرمان انقلاب است باید دید. موفقیت های و پیروزی ها که شاهد آن در جبهه مقاومت شاهد آن هستیم نور بسیج است. 

وی گفت: بسیج یعنی مردمی بودن و حمایت مستمر و دایمی از جریانات مردمی و حمایت از مظلوم و دفاع از تمامیت مولفه های انسانی و بشری، تفکر بسیجی یعنی تفکر ایثار و فداکاری در همه عرصه ها مانند ایثار و فداماری در عرصه فرهنگ، اجتماعی این مولفه ها، بخصوص مولفه برتری ساز بصورت برجسته نمایان است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: ماموریت بسیج این است که در هر زمان و مکانی خود را وفق داده است، در همه عرصه های سختی که نظام نیاز داشته خود را نشان داده مانند امداد رسانی، سیل، زلزله  و همچنین در دوران کرونا که با آن همراه بود، همانگونه که رهبر  فقیه گفتند:  فرد بسیجی جان خود را به خطر می انداخت که جان دیگری را نجات دهد. 

سردار حسن زاده ادامه داد: یکی از این دو محور پرداختن به جوان و نوجوان در تمام ساختار بسیج و عرصه های نقش آفرین مثل عرصه مجازی، گردان الی بیت المقدس و عرصه علمی که ما در بسیج بالایی ۱۲۰۰ پادگان و هسته علمی داریم. فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: یکی از عرصه های که به ان توجه شد، محرومیت زدایی بود، در تهران بزرگ ۳۰۰۰ گروه جهادی داریم که در استان های محروم مانند خوزستان، خراسان جنوبی و... حضور دارند که در ساخت مدارس، ورزشگاه و آبرسانی و.. فعال هستند. همچنین در محله های حاشیه تهران نیز با ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: محله محوری با طرح محله اسلامی که هدف ان مشارکت حداکثری مردم، که بالغ بر دوسال است که جریان سازی ان انجام و دو ماه است که اجرای ان انجام شده است و امیدوارم با اجرا ان شاهد مشارک و حل مشکلات توسط خود مردم با پویایی و نقش آفرینی توسط همه مردم شاهد یک جامعه اسلامی خواهیم بود. طبق فرمایشات ائمه؛ هرجا مردم نقش آفرین شدند آنجا نقطه پیروزی خواهد بود که در تهران با کمک همه دستگاه ها و نهاد ها در این طرح مشارکت دارند.

سردار حسن‌زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سند ۱۰ ساله تحول بسیج، تصریح کرد: این موضوعات مهم در راس برنامه‌های بسیج می باشد و توجه به نوجوانان و آموزش علمی و فناوری مورد توجه قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه بالغ بر ۳ هزار گروه جهادی در تهران وجود دارد که در موضوعاتی همچون ساخت بیمارستان، درمانگاه، مدارس و ... در محله‌های محروم تهران و خارج تهران در تلاش هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲ سال است که طرح محله‌ محوری با هدف حداکثری مردم انجام می‌شود، گفت: ما شاهد مشارکت حداکثری مردم در طرح محله محوری هستیم. طبق فرمایش ائمه هرجا مردم نقش آفرینند، آنجا نقطه پیروزی است.

سردار حسن‌زاده گفت: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال اجرا است که حدود 5600شهید، دانش آموز و از نوجوانان بودند و ما تلاش می‌کنیم به این قشر بیشتر توجه کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: این موضوع و اهمیت جهاد تبیین در راس اقدامات بسیج است. بعد از پیروزی انقلاب، پیشرفت‌های در عرصه‌های مختلف باید برای همگان تبیین شد. 

وی با اشاره به چهره غاصب رژیم صهیونیستی افزود: در این روزها شاهد روشن شدن چهره واقعی و نژاد پرستانه و کودک مش رژیم صهیونیستی در دنیا هستیم که جهانیان شاهد این جنایات بودند که اینها از مقاومت و تفکر بسیجی بجا مانده است.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: در هفته بسیج شاهد برپایی میز خدمت هستیم و برنامه راهیان نور و پیشرفت در برنامه های هفته بسیج است

وی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رزمایش بزرگ و حماسی الی بیت‌المقدس در روز سوم آذرماه در تهران خیابان انقلاب با حضور همه اقشار بسیج و گردان‌ها برگزار خواهد شد و شاهد حمایت حماسی از مردم غزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار عجز و فروپاشی دورنی و سیاسی شده، عنوان کرد: این رژیم غاصب از روی ناتوانی دست به کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی دفاع در غزه می زند.

در پایان این نشست خبری سردار حسین حسن زاده از طرح پوستر رزمایش بزرگ و حماسی الی بیت‌المقدس رونمایی کرد.

بسیج معجزه انقلاب است/ تفکر بسیحی مرز ندارد

بسیج معجزه انقلاب است/ تفکر بسیحی مرز ندارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha