کد خبر 227424
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

سرپرست منابع طبیعی گیلان خبر داد؛

اطفای کامل آتش در ۱۳.۴ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

اطفای کامل آتش در ۱۳.۴ هکتار از اراضی جنگلی گیلان

سرپرست منابع طبیعی گیلان، با اشاره به وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سه شهرستان تالش، سیاهکل و رودبار طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در مجموع ۱۳.۴ هکتار از اراضی جنگلی استان دچار حریق شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سید مازیار رضوی، با بیان اینکه از بعد از ظهر روز گذشته، ۲۵ آبان ماه شاهد وزش باد گرم در سطح استان و شکل گیری کانون های حریق در برخی مناطق جنگلی استان بودیم، اظهار کرد: با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و نیروهای مردمی در حال حاضر کلیه حریق ها اطفا شده است.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سه شهرستان تالش، سیاهکل و رودبار، افزود: در مجموع ۱۳.۴ هکتار از اراضی جنگلی استان دچار حریق شد؛ البته این حریق ها تاجی و تنه ای نبوده و در سطح مهار شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در شرایط وزش باد گرم هرگونه سهل انگاری توسط انسان می تواند منجر به وقوع حریق شود، ادامه داد: کف جنگل خشک و رطوبت کم است و لذا آتش به راحتی سرایت می کند.

رضوی ۱۰ هکتار از آتش سوزی شهرستان سیاهکل در منطقه لیشک را مربوط به جنگلکاری دانست و یادآور شد: پنج هکتار مربوط به عرصه های نهالکاری شده بود؛ البته نیمی از نهال ها به صورت سطحی دچار آسیب شده اند و نیم دیگر زنده مانی دارند.

وی با بیان اینکه عمده این حریق ها در کف جنگل بوده و سریعا مهار شده است، اضافه کرد: از مردم، جنگل نشینان و گردشگران انتظار داریم که از روشن کردن هرگونه آتش در داخل جنگل ها خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha