کد خبر 226982
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

پاسخ عجیب تشکری هاشمی به تاخیر 5 ساعته اتوبوس ها؛ «وضع همینه» +فیلم

پاسخ عجیب تشکری هاشمی به تاخیر 5 ساعته اتوبوس ها؛ «وضع همینه» +فیلم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به تاخیر 5 ساعته اتوبوس ها گفت: شهروندان تهرانی شلوغی و کمبود این چندماه پایانی سال و سه ماه ابتدایی سال آینده را تحمل کنند تا ناوگان اتوبوسرانی نوسازی و متحول شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، این روزها اگر بخواهیم قید اعصاب و روان زمانمان را بزنیم باید یا با خودروی شخصی تردد کرده و اسیر گره های کور ترافیکی شویم و یا با کرایه‌های نجومی و بعضا چند صدهزار تومانی تاکسی‌های درون شهری و اینترنتی در سطح تهران جابه جا شویم. 

البته تردد با تاکسی نیز مساوی است با خالی شدن جیب‌مان در همان ابتدای ماه! به همین خاطر باید لباس رزم به تن کرد و با یک برنامه ریزی صحیح و مدون خود را به ایستگاه های مترو و اتوبوس رساند. اتوبوس هایی که گاها سرفاصله‌شان به چند ساعت نیز می رسد. 

ناگفته نماند طی این مدت اخبار زیادی مبنی بر انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی با هدف تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی به گوش رسید اما این حقیقت را باید پذیرفت که حداقل 6 ماه زمان می برد که اتوبوس های خریداری شده به ناوگان شهری افزوده شود. لذا این پرسش مطرح می شود که در این مدت 6 ماهه چه بر سر تردد شهروندان تهرانی می آید؟ از این رو برآن شدیم تا راهکار رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران را در این خصوص جویا شویم.

پاسخ عجیب تشکری هاشمی به تاخیر 5 ساعته اتوبوس ها؛ «وضع همینه» +فیلم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی حیات مبنی بر چرایی کمبود اتوبوس در اکثر خطوط شهری گفت: در حال حاضر بخش خصوصی تنها ۸۷۰ دستگاه اتوبوس به منظور خدمت رسانی به شهروندان در اختیار دارد که عمدتا فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند.

اتوبوس های بخش خصوصی 16 سال عمر دارند

وی با اشاره به عمر مفید اتوبوس ها بیان کرد: به طور طبیعی و استاندارد عمر مفید اتوبوس های داخلی ما هشت سال است درصورتیکه در حال حاضر اتوبوس های بخش خصوصی عمری ۱۶ ساله دارند. بنابراین از اتوبوسی که دوبرابر عمر مفیدش استفاده شده نباید انتظار خدمات دائم و بی نقص داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این روزها بخش خصوصی با تمام توان و قوا در حال تلاش است تا به ارائه خدمات بپردازد و همین که اکنون این اتوبوس ها با مشکلات موجود در حال خدمت رسانی هستند یک تلاش دلسوزانه به حساب می آید.

تشکری هاشمی با اشاره به افزایش سرفاصله اتوبوس ها بعضا تا 4 ساعت گفت: این اتوبوس ها مرتبا خرابی دارند و بسیاری از آن ها از رده خارج شده اند لذا تعدادشان بسیار کم شده است و اغلب در روزهای پایانی هفته به منظور تعمیرات و بهسازی از مدار خارج می شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعداد اتوبوس های شهری تصریح کرد: در گذشته پنج هزار اتوبوس در اختیار بخش خصوصی قرار داشت اما به تدریج به علت فرسوده شدن از رده خارج شدند و همین موضوع سبب شده است تا در برخی ساعات روز شاهد کمبود اتوبوس در خطوط شهری باشیم. 

حداقل 80 درصد ناوگان باید به بخش خصوصی اختصاص داده شود

وی افزود: درحقیقت ما باید تلاش کنیم تا ناوگان جدید را به بخش خصوصی واگذار نماییم. کما اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران حداقل 80 درصد ناوگان باید به بخش خصوصی اختصاص داده شود.

تشکری هاشمی اذعان داشت: ما در تمام این مدت توانستیم تنها ۱۱۲ دستگاه اتوبوس را از شهرداری و ۱۷۴ دستگاه از دولت تحویل بگیریم اما این دستگاه ها در برابر نیاز هفت هزار دستگاهی کلانشهر تهران، رقم قابل توجهی نیست. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ان‌شاءالله با قراردادهای منعقد شده خارجی و تعهدات سازندگان داخلی بتوانیم کسری موجود در ناوگان را جبران کرده و راندمان خود را افزایش دهیم.

وی طی خواهشی از مردم درخواست کرد شهروندان تهرانی شلوغی و کمبود این چندماه پایانی سال و سه ماه ابتدایی سال آینده را تحمل کنند تا ناوگان اتوبوسرانی نوسازی و متحول شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha